مدیر جهاد کشاورزی گالیکش:

برداشت سویا در شهرستان گالیکش آغاز شد

1403-08-01 05:08:49
0
10

سرویس اجتماعی: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: در سال جاری بالغ بر دو هزار و 100هکتار از اراضی شهرستان سویا کشت شده که پیش بینی می شود بیش از پنج هزار تن دانه روغنی سویا برداشت شود.

 

به گزارش کلاله خبر،صمد خسروی در گفتگو با خبرنگارمهر افزود: میزان کشت سویا نسبت به سال گذشته حدود 40درصد کاهش یافته که عامل این کاهش، افزایش کشت شالی بوده است.

وی قیمت خرید این محصول را به صورت توافقی و حدود 17 هزار ریال اعلام کرد و گفت:  مراکز خرید دانه سویا شرکت تعاونی روستایی،کارخانه طلای سفید وشرکت دانه های روغنی کلاله است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش با بیان این که جهت کشت سویا 150 تن بذر و 210 تن کود ازته توزیع شده، ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری در حدود پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان کلزا کشت شود و حدود 15 هزار تن کلزا برداشت شود.

خسروی ادامه داد: 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت پاییزه اختصاص دارد و محصولاتی چون گندم، جوو کلزا کشت می شود و مابقی نیز در فصل بهار به کشت صیفی جات و حبوبات اختصاص دارد.

در شهرستان گالیکش 29 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که در آن کشت های بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و از این اراضی حدود دو هزارو 323 باغ است که در آن زیتون، هلو و شلیل،سیب، گلابی و گیاهان دارویی کشت می شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار