سرپرست مرکز بهداشت و درمان کلاله:

در6 ماه اول امسال 1148نفر دچار حوادث و سوانح شدند

1403-07-28 02:07:22
0
57

سرویس اجتماعی: علی ساورعلیا سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان کلاله روز گذشته در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: در6 ماه اول سال جاری 1148 نفر در سطح شهرستان دچار حوادث و سوانح شدند.

 

به گزارش کلاله خبر،وی با اعلام این خبرافزود: از این 1148 نفر 411 نفرساکن شهر و 534 نفر ساکن روستا بودند

که 203 نفر در مناطق خارج از شهر و روستا دچار حادثه شده اند.

ساورعلیا تصریح کرد: 66 درصد این حادثه دیدگان مرد و 34 درصد آنها زن هستند و از این میان بیشترین مورد با درصدی حدود 62 درصد مربوط به حوادث ترافیکی می باشد.

سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان در ادامه گفت: بیشترحادثه دیدگان مربوط به گروه سنی 24-20 سال (264نفر) با 23 درصد و بعد از آن به گروهی سنی 9-15 سال (175 نفر) تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد این حادثه دیدگان در6 ماه اول سال گذشته 1456 نفر بود و با توجه به آمار بدست آمده در سال جاری، شاهد کاهش 308 نفری در حوادث و سوانح هستیم.

دوره آموزشی و پیشگیری و کنترل عوامل خطرساز بیماری های قلبی و عروقی برگزار می شود

ساورعلیا در ادامه سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی و پیشگیری وکنترل عوامل خطرساز بیماری های قلبی و عروقی برای کارکنان دولت خبر داد و گفت: هدف از برپایی این دوره افزایش آگاهی،اصلاح نگرش و ارتقاء مهارت کارمندان دولت در زمینه بیماری های قلبی و عروقی است.

وی اذاعان داشت: در این دوره آموزشی، بیماری های غیرواگیر،تغذیه مناسب،فعالیت های بدنی ناکافی،مصرف دخانیات،فشارخون بالا و دیابت به بحث گذاشته می شود وزمان برگزاری این دوره از هفته آینده می باشد.

محمد تقی قزلسفلی فرماندار کلاله در سخانی به ضرورت ارتقاع سطح بهداشت و سلامت دانش آموزان پرداخت و گفت: برای رسیدن به این مهم همکاری خوب و نزدیک آموزش و پرورش و بهداشت و درمان امری ضروری است و باید فعالیت های مرکزبهداشت و درمان شهرستان نمود عینی به خود بگیرد و در این زمینه گام های مناسبی برداشته شود.



نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار