گفتگو با یک هنرمند ناشناخته کلاله ای:

هدفم رسیدن به شغل بازیگریست

1403-07-28 02:07:23
0
61

سرویس فرهنگی: اینبار به سراغ یک هنرمند کلاله ای که فقط مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می شناسند رفتیم،منظور از اینکه فقط برخی او را می شناسند این است که وی علی رغم اینکه در بسیاری از مناسبت های شهرستان اجرا داشت بازهم به وی بهایی داده نشد.در ذیل متن گفتگوی ما با این هنرمند می باشد.


در ابتدا خود را برای خوانندگان سایت ما معرفی کنید.

جواب: اینجانب محسن حسن زاده ساکن کلاله و متولد سال 67 دارای مدرک تحصیلی دیپلم برق صنعتی و متاهل می باشم و پدرم راننده است و از نظر معیشتی از قشر متوسط جامعه هستیم و ما 5 پسر و 3 خواهر دراین خانواده هستیم و درحال حاضر بصورت شرکتی در شهرداری کلاله در سمت روابط عمومی کار می کنم.

میشه با زبان روان و صمیمی با هم گفتگو کنیم؟

جواب : بله خاکی تر از من پیدا نمیشه.

تا حالا در چه زمینه هایی فعالیت کردی؟

جواب: من بیشتردرعرصه هنری فعالیت می کنم و از 8 سالگی شروع به فعالیت در زمینه های هنری کردم و آغاز کارم از بازیگری در تئاتر بود و در کنار هنر،از دوره راهنمایی شروع بکار آزاد وفنی در سطح شهرستان کردم .

چرا از سن 8 سالگی وارد عرصه هنر شدی و در دوره تحصیلی خود شروع بکار فنی کردی؟ مگه پدرت پول تو جیبی بهت نمی داد؟

جواب: در زمینه هنر، چون من علاقه زیادی به هنرداشتم وارد عرصه تئاتر شدم و در این زمینه بسیاری از افراد خانواده و برخی از مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد کلاله تشویق و ترغیبم کردند.

در جواب سوال دوم شما،من چون از اول می خواستم روی پای خودم بایستم حتی یکبار هم از پدرم پول تو جیبی نگرفتم و در همان کودکی می خواستم در این زمینه خودکفا باشم،خودم شروع به کار کردن کردم و خداروشکر در این زمینه به موفقیت هایم رسیدم.

راستی اولین کارت در زمینه تئاتر چی بود؟

جواب: بازی در تئاتر اهانت به تماشگر بود که در شهرستان برگزار شد.

منظورت از اهانت به تماشاگر چیه؟ یعنی مستقیما به تماشاگرانتان اهانت می کردید؟

جواب: نه بابا اهانت که نمی کردیم ولی طوری بازی می کردیم که مخاطب ما تماشاگران بودن و سعی داشتیم با زبان تئاتر برخی رفتارهای نادرست جامعه را به تماشاگر گوشزد کنیم.مثلا چطوری؟ مثلا وسط بازی روبه تماشاگر می کردیم و می گفتیم: با شمام آقا !زبالتو رو زمین ننداز.

خب نگفتی بغیر از تئاتردر زمینه های دیگرهنری هم فعالیت کردی؟

جواب: آره، من از سن 18 سالگی شروع به خواندن آهنگ های پاپ مجاز کردم و با اجازه مسئولین این آهنگ های خود را در بیشتر مراسمات شهرستانی بصورت زنده اجرا کردم.

چی شد که فهمیدی استعداد خوانندگی داری و برای خواندن اولین آهنگ خود با چه مشکلاتی روبه رو شدی؟

جواب: در بیشتر مراسمات خانوادگی به اصرار اعضای خانواده، می خوندم و تعریف و تمجید اطرافیانم باعث شد در این زمینه هم خودمو محک بزنم.تنها مشکلم،مشکل مادی بود با توجه به اینکه گفتم از کوکی روی پای خودم ایستادم،مجبور بودم دارو ندارم را در این راه خرج کنم تا به هدفم برسم.

آیا فعالیت های هنریت فقط به سطح شهرستانی ختم شد یا در استان هم فعالیتی داشتی؟

جواب: بیشتر فعالیت های من شهرستانی بود و گاهی اوقات آثارم به استان ارئه می شد و چند باری برای تقدیر و تشکر از سوی مسئولین به مرکز استان دعوت شدم

آیا به فعالیت هات در عرصه هنر در استان هم بهایی داده شد؟

جواب: نه،چون بنظر من، شهرما شهر محرومی است و به بیشتر استعدادهای نهفته در این شهر توجهی نمی شود و بسیارند مانند من که استعدادهای آنها شکوفا نشده.

شنیدم به برنامه فرش سپید درشبکه 2 سیما دعوت شدی راسته؟

جواب: بله درسته به ما نمیاد؟!! ماجرا از این قراره که من از هفته سوم این برنامه جزء مخاطبان پروپا قرص این برنامه بودم. مجریان این برنامه هر هفته موضوعاتی را بیان می کردند و از مخاطبان خود می خواستند در این زمینه گزارش یا فیلمی کوتاه ارسال کنند و من از همان هفته،هر هفته یک گزارش یا فیلم کوتاه به این برنامه ارسال می کردم و جالب اینجاست که همه فیلم های من پخش شد و با رای مردم همواره این کلیپ های من رتبه دوم را کسب می کرد و یک بارهم رتبه اول را کسب کرد که این خود باعث دعوت من به این برنامه شد.

چه خبر از مجلس شورای اسلامی؟اونجا چکار می کردی ؟ حالا چرا اونجا؟!!

هیچی واسه کار خاصی نرفتم، موضوع این بود که نمایندگان رسانه با نمایندگان مجلس دیداری داشتند و در کنار نمایندگان رسانه 15 نفر از مخاطبان کشوری رسانه هم دعوت شده بودند که من یکی از این 15 نفر بودم.

خب بگذریم بهترین آثارت در زمینه فیلم کوتاه چی بوده؟

جواب: آخرین کارهای من فیلم های کوتاه (فوتبال به هر قیمتی و ترافیک) بود که از شبکه 2 سیما نیز پخش شد و به دیگر شبکه های سیما هم جهت پخش ارسال کردم و چون هدف اصلی من بازیگری است،تا زمانی که به هدفم نرسیدم دست از این کارم برنمی دارم.

حرف آخرتو بگو.

حرف آخر من بیشتر با نوجوانان و جوانان است،آینده خودتان را خود بسازید و برای رسیدن به اهدافتان از هیچ تلاشی دریغ نکنید چرا که با تلاش نکردن خود،در حق خویش اجحاف می کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار