آیا تلاش شورای شهر کلاله برای انتخاب شهردار ادامه خواهدداشت؟

1403-07-27 08:07:45
0
72

سرویس سیاسی:نزدیک به دو ماه از روی کار آمدن شورای جدید شهرکلاله می گذرد ولی هنوز شهرداری شهر کلاله توسط رضا گزمه بعنوان سرپرست بکار خود ادامه می دهد.


به گزارش کلاله خبر،اولین گزینه حتمی این شورا برای شهردارشدن با شکست مواجه شد چون گزینه مدنظر این اعضا با احتمال اینکه برخی بازی های سیاسی در شهر مانع رسیدن وی به این سمت شود،درهمان ابتدای امر انصراف خود را اعلام کرد.

بعد از انصراف گزینه مدنظرشورای شهر، این اعضا برای جایگزنی و معرفی فردی دیگر بعنوان شهردار، به استانداری گلستان، تلاش های فراوانی کرد و طی گزارشات رسیده 10 گزینه برای معرفی، مدنظر اعضای شورا بود که بالاخره از بین این 10 گزینه یک نفر جهت معرفی به استانداری انتخاب شد.

شنیده ها حاکی از این است که گزینه جدید اعضای شورا،شهردار یکی از شهرهای استان گلستان می باشد که وی چندین سال در این سمت بوده و طبق گفته برخی از دوستان، این فرد چندین سال پیش در یکی از روستاهای کلاله زندگی می کرده بومی شهر کلاله می باشد.

گفتنی است شهر گالیکش ، از فردی غیر بومی برای سمت شهرداری خود استفاده کرد ولی نکته قابل توجه این انتخاب این است که آنها برای این سمت از فردی استفاده کرده اند که در شهرهای بزرگ استان در سمت شهرداری خدمت کرده و در عرصه رسیدگی به مشکلات شهرهای بزرگ تبحر کافی را دارد و اداره شهرهای کوچک برای وی کاری آسان می باشد.

درحال حاضر شهرکلاله نیازمند به یک شهردار باتجربه است که توانایی اداره شهربزرگی مانند کلاله را داشته باشد و بتواند اعتبارهای میلیاردی این بخش را با برنامه ریزی و بصورت عاقلانه صرف آبادانی شهر کند و اگروی در شهر کوچک و با اعتبارهای ناچیز خدمت کرده باشد شاید در اوایل کارخود با دریافت این اعتبارات میلیاردی سردرگم شود و توانایی اداره این مقدار اعتبار را نداشته باشد.

به نظر شهردار قبلی و برخی از افراد، گزمه با سابقه چندین ساله خود در این امر بهترین گزینه بود وبا انصراف وی شورای شهر کلاله نیز برای متقاعد کردن گزمه تلاش های فراوانی کرد اما این تلاش ها به هدف منتج نشد. به گفته یکی از دوستان که عمری در شهرستان در زمینه های مختلف به مردم خدمت رسانی می کند، باید اعضای شورای کلاله بر تصمیم خود قاطع می بودند و برای شهردار شدن گزمه از هیچ تلاشی دریغ نمی کردند وبه هیچ عنوان از تصیم خود کوتاه نمی آمدند.

باید به این نکته توجه داشت که شهرکلاله از نظر شهری در درجه 7 می باشد و برای شهردار شدن، فرد مدنظر باید مدرک تحصیلی خاص این سمت را داشته باشد و برای اداره شهر فقط تجربه کافی نیست بلکه تخصص نیز از ملاک های مهم این این سمت می باشد.

با توجه به گفته های فوق شورای شهر کلاله باید در انتخاب و معرفی گزینه مدنظر خود دقت کافی را لحاظ کنند تا بتوانند در خدمت رسانی به شهرو شهروندان که وظیفه اصلی آنها است موفق باشند.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار