مدیرکل شیلات گلستان :

امسال بیش از 300 تن میگو از سایت گمیشان برداشت می شود

1403-06-26 08:06:42
0
100

سرویس اقتصادی:مدیرکل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 300 تن میگو از سایت گمیشان برداشت شود.امسال بیش از 300 تن میگو از سایت گمیشان برداشت می شود.


به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما،علی اکبر پاسندی  مدیرکل شیلات گلستان گفت : پیش بینی می شود، امسال حدود 250 تن میگو صادر می شود و 50 تن برای مصارف داخلی در استان های گلستان، مازندران و تهران عرضه می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گفته وی، هر کیلو میگو به قیمت 6 الی 7 دلار صادر خواهد شد و در داخل نیز با قیمت 13 الی 15هزار تومان عرضه می شود.

پاسندی افزود: در سال جاری با توجه به افزایش نهادهای تولید از جمله غذای کنسانتره و بچه میگو باعث شده که هزینه تولید نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش داشته و این امر باعث شده که قیمت فروش محصول هم افزایش داشته باشد.

وی گفت: برای تطابق مصرف داخلی و ترویج فرهنگ مصرف با هماهنگی بعمل آمده با تولید کنندگان قیمت کلی فروش برای مصرف کنندگان داخلی عرضه می گردد.

پاسندی با بیان اینکه امسال 29 میلیون پست لارو میگو (بچه میگو) ذخیره سازی شده بود، تصریح کرد: این پست لاروها 12 تا 15 روزه بوده و در مدت 140 روز به وزن متوسط 5/15 گرم رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای پرورش این میزان میگو 240 هکتار از مزارع سایت میگوی گمیشان به این امر اختصاص یافته و مساحت مفید آن 5/166 هکتار بوده است.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در حال حاضر میگوی برداشت شده در دو کارخانه در جزیره آشوراده و بندرترکمن فرآوری می شود و میگوی تولید استان توسط دو گروه صادرکننده از صاحبان مزارع خریداری شده و بعد از فرآوری به کشورهای چین، کره، اسپانیا، ایتالیا و عمارات عربی صادر می شود.

پاسندی اظهار امیدواری کرد، در سال آینده 600 تن میگو در سایت میگوی گمیشان تولید شود و برای این میزان میگو 20 مزرعه 20 هکتاری نیاز است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار