معاون بهره برداری آبفا گلستان:

گلستانیها تابستان 92 را بدون مشکل آب شرب سپری کردند

1403-08-01 11:08:33
0
10

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: با توجه به تمهیدات انجام شده و فراهم شدن زیرساخت های لازم و با رعایت الگوی مصرف، شهروندان گلستانی تابستان 92 را بدون مشکل آب شرب سپری کردند.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از مهر،مهدی شکیبافر افزود: با برنامه ریزی مناسبی که از سال قبل برای مواجهه با نیاز عید و تابستان 92 انجام گردید، علیرغم کمبود شدید منابع از شرایط کم آبی در تابستان 92 به شکل مطلوبی عبور کردیم.

وی اضافه کرد: نیاز آبی استان گلستان در بخش آب شرب شهری بالغ بر 3980 لیتر بر ثانیه در زمان اوج مصرف است که حداکثر ظرفیت تامین در این زمان برابر با 3400 لیتر در ثانیه می باشد به این معنی که بالغ بر 600 لیتر در ثانیه کمبود منابع تامین وجود دارد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا گلستان اظهار داشت: تعداد شهرهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان 22 شهر است که از این تعداد، 8 شهر دچار کمبود منابع تامین می باشند و در این میان شهر گنبد با 261 لیتر در ثانیه بیشترین کمبود منابع تامین را دارا می باشند.

شكيبافر مهمترین اقدامات برای عبور از شرایط مورد اشاره را چنين عنوان كرد: احصاء نیازهای واقعی شهرها و اولویت بندی اقدامات مهم برای بازسازی و توسعه تاسیسات به تفکیک هر شهر و با هماهنگی با معاونت مهندسی و توسعه، تنظیم فشار شبکه شهرهای گرگان و گنبد و مدیریت فشار در شبکه، نشت یابی و نشت گیری بیش از 300 کیلومتر از النگدره و نهارخوران گرگان و پیگیری تسریع در اجرای طرحهای اجرائی از طرف آب منطقه ای استان اقداماتي است كه بايد در اولويت قرار گيرد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا گلستان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط مالی حاکم بر شرکتهای آب و فاضلاب و نیز شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، همان برنامه به شکلی دقیق تر و با لحاظ کردن کمبود اعتبارات در دو بخش طرحهای تملک و منابع داخلی با هدف مواجهه مطلوب با نیاز آبی عید و تابستان 93 با هماهنگی خوب و مناسب با مناطق تحت پوشش و نیز معاونت مهندسی و توسعه شرکت در حال اجرا می باشد.

وي تصریح کرد: مواجهه مناسب با نیاز میان مدت آب شرب استان نیازمند توجه جدی و سرمایه گذاری لازم در بخش تامین و توزیع در شهرهای تحت پوشش می باشد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار