مدیر جهادکشاورزی کلاله:

کشت کلزا در کلاله آغازشد/سال گذشته 20 هزارتن دانه روغنی کلزا تولید شد

1403-07-27 08:07:47
0
75

به گزارش کلاله خبر،سیدحمزه موسوی مدیرجهاد کشاورزی کلاله از آغاز کشت کلزا در شهرستان کلاله خبر داد.

 

 

وی افزود: شهرستان کلاله یکی از شهرستان های شاخص کشت کلزا در استان می باشد و که تاکنون 1050 نفر در سطح 8406 هکتار برای کشت دانه های روغنی کلزا با جهاد کشاورزی شهرستان قرار داد کشت این محصول را منعقد کرده اند که پیش بینی می شود با توجه به قیمت اعلام شده خرید کلزا هر کیلوگرم تضمینی 1900 تومان باشد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی کلاله امسال انواع کودهای شیمیایی به همراه بذر اصلاح شده شامل(هیبرید،رقم 401 ، رقم 308 ، و هایولا 50 )و انواع غیر هیبرید زرفام،آرجی اس با قیمت مناسب بین کشاورزان طرف قرارداد توزیع کرده است که این روند ادامه دارد.

سال گذشته 20 هزار تن کلزا تولید شد.

موسوی افزود: در سال گذشته بالغ بر 20 هزار تن دانه روغنی کلزا تولید کردیم و در چرخه مصرف کارخانه های روغن کشی قرار دادیم البته به این نکته هم اشاره می کنیم که نرخ تضمینی خرید سال گذشته 1000 تومان بود اما نرخ توافقی تا هر کیلویی 1750 تومان هم رسید.

وی تاکید کرد: کشاورزان کلزا کارتوجه داشته باشند که حتما تناوب زراعی را در زمین خود مدنظر قرار دهند و دوسال متوالی در یک زمین کلزا کشت نکنند و جهت جلوگیری از توسعه بیماری های قارچی حتما از بذر اصلاح شده و استاندارد موجود در مراکز توزیع استفده نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید توجه داشت که درصورت تنظیم بودن ردیفکار در هر هکتار 6 تا 8 کیلوگرم بذر استفاده شود چرا که مصرف بیشتر از این باعث افزایش هزینه های کشاورز و از طرفی تراکم زیاد گیاه احتمال بروز بیماری های قارچی را زیاد می کند.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار