آيا ريزش روزانه مو نشان دهنده بيماري است؟

1403-08-01 01:08:34
0
9

موهای شما آیینه اتفاقاتی است که در بدنتان می‌گذرد. شاید روزانه هنگام شانه‌زدن، تعداد زیادی از موهایتان را روی برس ببینید؛ کمبود ویتامین، مشکلات تیروئید و یائسگی از عوامل اصلی ریزش مو است.

 

ملت ایران:یکی از علل شایع ریزش مو، مصرف بعضی از داروها برای درمان بیماری‌های مختلف مثل داروهای جلوگیری‌کننده از لخته‌شدن خون و ضدتشنج است. معمولا دو تا سه ماه پس از مصرف داروها ریزش مو ایجاد شده و سه ماه بعد از قطع دارو به حالت اولیه بازمی‌گردد.

ریزش مو علل متعددی دارد . وقتی ریزش مو به صورت ناگهانی شروع می شود . علت ممکن است بیماری ، رژیم ، داروها ، یا تولد بچه باشد . اگر ریزش مو به صورت تدریجی است ، و سال به سال بدتر از سال قبل می شود ، فرد ممکن است ریزش موی ارثی داشته باشد . برخی روش های آرایش مو هم می توانند باعث ریزش موی قابل توجه شوند .

عوامل ريزش مو عبارتند از:

1- استرس و هورمون ها
2- بیماری ها
3- رژیم غذایی
4- داروها
5- آرايش موها

افزایش فعالیت غده پاراتیروئید به ریزش موها منجر شده و بیماری کبدی و کلیوی مزمن هم کاهش تراکم موها را در پی دارد. ریزش مو در بیماری‌های بدخیم، بیشتر ناشی از کمبود پروتئین است و در مواردی می‌تواند اولین علامت بیماری لنفوم باشد. ریزش مو گاهی در بیماران بستری که از راه وریدی تغذیه می‌کنند، مشاهده می‌شود که این امر به علت کمبود ریزمغذی‌ها،‌ چربی‌های اساسی و کمبود روی است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار