فرماندار کلاله:

حدود45درصد مرگ و میرها در کلاله مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است

1403-07-27 08:07:45
0
76

محمد تقی قزلسفلی فرماندار کلاله در جلسه ستاد هفته تربیت بدنی شهرستان کلاله گفت: 45 درصد مردم شهرستان کلاله بر اثر بیماری های قلبی و عروعی میمیرند.

 

به گزارش کلاله خبر،وی با اعلام این خبر گفت:علی رغم توصیه های فراوان ائمه و معصومین این روزها جای سبد ورزش در زندگی ما خالی است و عدم تحرک باعث بروز بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی می شود.

وی افزود: اگر در دستگاه های اجرایی شهرستان ورزش جایگاهی ندارد این از بی توجهی مسئولین است چرا که ما بعنوان الگوهای یک شهر باید فرهنگ ورزش را در شهرستان نهادینه کنیم.

قزلسفلی خاطرنشان کرد: 45 درصد مرگ و میرها در کلاله مربوط به بیماری های قلبی و عروقی،14 درصد مربوط به سرطان و مرگ ومیرهای مربوط به سوانح رانندگی در رده های دیگر قرار دارد.


ورزش در روستاها حرف اول را می زند

امان الله امان نفس رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کلاله در سخنانی گفت: با همت دولت و نظام جمهوری اسلامی بسیاری از زیرساخت ها در روستاها اعم از گاز رسانی و برق کشی انجام گرفته و ایجاد زیر ساخت های ورزشی در روستاها مطالبه اول جوانان روستا می باشد.

وی افزود: در روستاها ورزش حرف اول را می زند و برای نهادینه شدن این امر در جامعه،باید به این معقوله توجه خاصی شود.

امان نفس تاکید کرد: در جهان امروز در نبود سیاست از ورزش بعنوان یک ابزار دیپلماسی استفاده می شود و در برخی موارد حتی بازدهی این ابزار نسبت به سیاست بیشتر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان کلاله گفت: در زندگی خانواده های شهرستان ورزش جایگاه مهمی پیدا کرده است و نمونه بارز آن ورزش های همگانی مردم در پارک گل کلاله است که این ورزشکاران صبح و عصر در این مکان به ورزش می پردازند.

وی درپایان یادآور شد: در هفته تربیت بدنی در تاریخ 2 آبان ماه در روستای دهنه پیاده روی خانوادگی برگزار خواهد شد و عموم مردم برای شرکت در این پیاده روی می توانند حضوریابند.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار