سیاست های دوگانه آمریکا در قبال ایران

1403-08-01 11:08:50
0
9

 

 

بعد از به ریاست رسیدن روحانی بعنوان رئیس جمهوری ایران در همان گام اول کنگره آمریکا دور جدید تحریم های غیر قانونی خود را بر علیه ایران اعمال کرد،در صورتی که رئیس جمهور و سیاستمداران این کشور ماه ها قبل از برگزاری انتخابات مدعی تعامل با رئیس جمهور و مردم ایران شده بودند و این اداعای آنها به عینه و آشکار در رسانه های جهانی منتشر شد ولی در اولین گام این کشور برای اثبات این ادعایشان شاهد ارائه طرح افزایش تحریم ها بر علیه ایران بودیم.

در چند هفته گذشته رئیس جمهور ایران در اجلاس نیویورک مواضع صریح ایران نسبت به اعمال این تحریم ها اعلام نمود وبر حق جمهوری اسلامی ایران برای داشتن دانش هسته ای پافشاری کرد و گفت: درخواست هایی که از روی تکریم به ایران باشد پذیرفته خواهد شد و در صورتی مذاکرات با ایران به موفقیت می انجامد که درخواست های طرف مقابل از روی تکریم و معقولانه باشد.

این سخنان وی در جهان و ایران بازتاب وسیعی داشت و از سوی برخی مقامات ایرانی سخنان وی سنجیده و قابل قبول اعلام شد.

اما تلاش های باراک اوباما برای دیدار حضوری با رئیس جمهور ایران نیز به نوبه خود جالب بود و برای دیدار با روحانی تلاش های فراوانی کرد اما غیرت ایرانی آقای روحانی اجازه این را نداد که با دشمن چندین ساله کشور به این زودی پای مذاکره بنشیند و با این کار خود باعث سرفرازی و بالا رفتن وجه سیاسی ایران در جهان شد .

در این میان ابرقدرت جهان در مقابل خواست مردم ایران سرتعظیم فرود آورد و به زبان ساده جلوی ابهت ایران خود را خوار و پست کرد.

موضوع به اینجا ختم نشد و در ساعات پایانی حضور روحانی در نیویورک ،تماسی از سوی باراک اوباما با رئیس جمهور ایران گرفته شد که این خبر تبدیل به بمب خبری در جهان شد و بسیاری از سیاست های غرب علیه ایران را به چالش کشید ولی در این میان برخی سیاستمداران با بازی گوشی های سیاسی خود تلاش بر این داشتند که این تماس را از سوی رئیس جمهور ایران جلوه دهند که در این امر هم ناموفق بودند چرا که اگر رئیس جمهور ایران اشتیاقی برای مذاکره با اوباما داشت وی را برای دیدار با خود می پذیرفت و نیازی به تماس گرفتن توسط رئیس جمهور ایران نبود و افکار عمومی خود به مسائل جهانی هوشیار هستند و این فریبکاری سیاسی را قبول نخواهند کرد.

اما سیاست دوگانه و فریبنده آمریکا زمانی آشکار شد که اوباما با چند هشدارناتانیاهو مواضع خود را نسبت به ایران تغییر داد و در جمله ای گفت: "هنوز گزینه های حمله به ایران روی میز است" این جمله ای است که بارها و بارها ازجانب مقامات آمریکایی شنیده ایم.رئیس جمهوری که خود را ابر قدرت جهان می داند از مشتی یهودی بی نام ونشان حساب می برد و خود را بازیچه اسرائیل می کند که جای بسی تاسف است.

اسرائیلی که در جنگ 33 روزه در مقابل حزب الله لبنان نتوانست دوام بیاورد چگونه می تواند به رئیس جمهور آمریکا خط دهد؟!! تماس اوباما به روحانی به اندازه ای که با چند هشدار وزیرخارجه اسرائیل مواضع خود را نسبت به ایران تغییرداد تحقیر آمیز نبود چرا که حسابری ابر قدرت جهان از یک رژیم اشغالگر تحقیر آمیزتر است.

باید به آقای اوباما یادآورشویم که مردم ایران هوشیارهستند وفریب سیاست های دوگانه آمریکا را نمی خورند و همواره برای رسیدن به اهداف انقلاب سعی و تلاش می کنند و درمقابل هیچ ابر قدرتی سرتعظیم فرود نمی آورند.

منبع: کلاله خبر

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار