رئیس جنگلبانی کلاله:

17 مورد آتش سوزی در سال 92 داشتیم

1403-07-27 08:07:43
0
67

حسین سلطانعلی رئیس جنگلبانی شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار کلاله خبرگفت: در6 ماه اول سال جاری 17 مورد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ملی شهرستان داشتیم.

 

وی افزود: وسیع ترین آتش سوزی در سطح شهرستان،آتش سوزی جنگل های مناطق پیشکمر بود که در این آتش سوزی 6 هکتار از جنگل های دست کاشته و 9 هکتار از تلوزارهای اراضی ملی شهرستان در دام آتش سوخت.

سلطانعلی گفت: بیشتر این آتش سوزی ها منبع انسانی دارد و بر اثر بی توجهی برخی افراد سالانه چندین هکتار از جنگل های شهرستان در آتش می سوزد.

وی در ادامه سخنان خودتصریح کرد: از جمله تمهیداتی که برای جلوگیری از بروز خسارات بیشتر در مواقع آتش سوزی اندیشیده شده این است که در هر روستا یک گروه 22 نفره تشکیل شود تا در مواقع آتش سوزی و قبل از رسیدن نیروهای جنگلبانی و آتش نشانی اقدامات اولیه را جهت جلوگیری از پیش روی آتش انجام دهند.

سلطانعلی خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته ایم از بین 276 نفر اعضای داوطلب در این زمینه 13 گروه 22 نفره تشکیل دهیم و به این گروه ها آموزش ها و تجهیزات لازم داده شده تا بتوانند در کمترین زمان از بروز خسارات بیشتر جلوگیری نمایند.

این مسئول گفت: برای 211 نفر از افراد فوق کارت همیار طبیعت صادر شده است و افراد باقیمانده نیز پس از فراگیری های آموزش های لازم،کارت خود را دریافت می کنند.

وی اشاره ای به هفته کاهش بلایای طبیعی داشت و افزود: جهت آمادگی بیشتر نیروهای جنگلبانی شهرستان مانوری در 21 مهرماه در 15 هکتار از زمین های زراعی شمال شهر فراغی برگزار خواهد شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار