دبیرستاد احیای زکات در کشور:

کلاله رتبه دوم کشوری را در جمع آوری زکات کسب کرد

1403-07-27 08:07:54
0
74

در همایش تکریم از عاملان زکات گلستان،حسین نبی لو دبیر ستاد احیای زکات در کشور،درگفتگویی اعلام کرد: شهرستان کلاله پس از شهرستان مریوان دارای جایگاه دوم کشوری در زمینه جمع آوری زکات است.

 

وی افزود: جمع آوری زکات در کشور نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است و شهرستان کلاله پس از شهرستان مریوان دارای جایگاه دوم در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 152 میلیارد تومان زکات در کل کشور جمع آوری شد و در سال جاری همان برنامه های سال گذشته طرح ریزی شده است و با نامیدن این سال به نام سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی از سوی مقام معظم رهبری شورای مرکزی زکات براین آمد که در این راستا گام مهمی بردارد.

وی تصریح کرد: در 6 ماه اول سال 92 توانستیم 140 میلیارد تومان زکات جمع آوری کنیم که این مقدار در مقایسه با سال گذشته در همین زمان 70 درصد رشد داشته است.

نبی لو یادآور شد: در 8 سال گذشته بیش از 17 هزار پروژه از محل وجوه زکات مرمت و احداث شده اند که مرمت بیش از 9 هزار باب مسجد، احداث 3320 مسجد، نوسازی و بازسازی 2700 مسجد و احداث 480 باب خانه عالم از نمونه های بارز این پروزه ها هستند.

وی گفت: علاوه بر پروژه های یاد شده احداث 450 واحد مسکونی برای محرومین،ازجمله پروژه های به اتمام رسیده توسط این ستاد است.

این مسئول در ادامه سخنان خویش افزود: برخی پروژه های سنگین در دست کار، با جمع آوری یکساله زکات به اتمام نمی رسند و در حال حاضر با پروژه های ناتمام سال گذشته و پروژه های جدید سال جاری، حدود 4 هزار پروژه در سطح کشور قرارداد آن بسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دولت متعهد شد به این ستاد اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان را واگذار کند و با پرداخت 37 میلیارد آن به 40 درصد از تعهدات خویش عمل کرده است و در سال جاری تاکنون دولت به 15 درصد از تعهدات خویش جامع عمل پوشانده است.

نبی لو درپایان گفت: از مجموع اعتبار سال گذشته و سال جاری 19 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که سهم گلستان از این اعتبارات 2.5 میلیارد تومان شد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار