مدیرکل کمیته امداد گلستان در کلاله:

کلاله رتبه اول جمع آوری زکات را در استان کسب کرد

1403-07-02 05:07:24
0
42

به گزارش کلاله خبر،صبح امروز در همایش تکریم از عاملان زکات گلستان در کلاله، که با حضور عاملان زکات 6 شهراز گلستان و همچنین استان کردستان و خراسان شمالی و رضوی همراه بود،عباس حاج اکبری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان از کسب رتبه اول شهرستان کلاله در زمینه جمع آوری زکات در استان خبر داد.

 

وی در سخنرانی خود افزود: زکات دادن موجب ورود رزق و روزی به خانواده می شود و این امر واجب از سوی خداوند نیز بسیار تاکید شده است چرا که با زکات دادن فقر و تنگ دستی در جامعه هیچ جایی نخواهد داشت.

حاج اکبری گفت: ستاد جمع آوری زکات در استان گلستان از سال 81 شروع به کار کرد و در همان سال اول توانست مبلغ 48 میلیون تومان زکات جمع آوری کند و با گذشت زمان و با تبلیغات وسیع و گسترده ای که در این خصوص انجام گرفت،این مقدار در 6 ماه اول سال 92 به مبلغ 155 میلیاردو 600 میلیون ریال رسید که این مقدار نسبت به سال گذشته در همین وهله زمانی 25 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطرنشان کرد:ستاد زکات استان 850 روستا را برای جمع آوری زکات در نظر گرفته بود که از این بین در 547 روستا زمینه های جمع آوری زکات مهیا شده است که تعداد این روستاها نسبت به سال گذشته 13 واحد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد:ازمبلغ یاد شده 82 میلیارد ریال آن از بین اهل سنت و 73 میلیارد ریال از بین اهل تشیع استان گلستان جمع آوری شده است.

حاج اکبری در ادامه سخنان خود گفت: زکات جمع آوری شده در بخش های عمرانی و حمایتی صرف خواهد شد و اولین خانه زکات در استان گلستان در شهرستان کلاله توسط حسین نبی لو دبیر ستاد احیای زکات در کشور افتتاح گردید و زمینه های کلنگ زنی خانه زکات در شهرستان های آزادشهر و خان ببین نیز فراهم شده است که توسط آقای نبی لو کلنگ زنی خواهد شد.

این مسئول در پایان سخنان خود گفت: شهرستان کلاله با جمع آوری 3 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در سطح استان در جایگاه اول قرار دارد و شهرهای آزاد شهر و آق قلا به ترتیب با جمع آوری 2 میایارد و 200 میلیون تومان و 2 میلیارد تومان رتبه های  دوم تا سوم را کسب کردند.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار