مسئولین اجرایی کلاله اعلام کردند:

جشن ولایت درکلاله باشکوه هرچه تمام برگزار می شود

1403-07-27 10:07:15
0
77

به گزارش کلاله خبر،صبح امروز در جلسه ساماندهی شئونات فرهنگی هفته ولایت، قربان تا غدیر تاکید مسئولین اجرایی شهرستان کلاله بر باشگوه برگزار شدن جشن عید غدیر بود.

 

محمد تقی قزلسفلی فرماندار کلاله در این جلسه گفت: مردم مسلمان ایران تاثیرات فراوان ولایت و امامت را در زندگی خود دیده و لمس کرده اند و اگر ایرانیان در دنیا خوش می درخشند و اگر ابرقدرت جهان سر تعظیم جلوی نظام جمهوری اسلامی فرود می آورد همه و همه از برکت وجود ولایت و امامت در این کشور است.

وی افزود: در زمینه ترویج فرهنگ غدیر درشهرستان، آموزش و پرورش و بسیج با برگزاری جشن ها و برنامه های فرهنگی متناسب با این هفته می توانند نقش بسزایی ایفا نمایند و باید در این هفته برنامه های باشکوه و بصورت متمرکز در جای جای شهرستان برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین کشیری امام جمعه شهرستان کلاله در این جلسه گفت: حقانیت ولایت امام علی (ع) برای همه مسلمانان آشکار شده است چرا که پیامبر اکرم(ص) این امر الهی را در حضور 124 هزار از حجاج اعلام کرد.

وی افزود: فهم این مطلب به بصیرت مسلمانان بستگی دارد چرا که ولایت امیرالمومنین(ع) امری رابطه ای نبود و حکم خداوند متعال دراین امر بوده است که یکی از نشانه های حقانیت این ادعا نزول عذاب الهی بر سر یکی از مخالفان این امر در همان لحظات اولیه بود.

امام جمعه شهرستان نیز تاکید بر باشکوه برگزارشدن مراسم عید غدیر در شهرستان داشت و گفت: برگزاری چنین جشن ها و برنامه ها باعث ترویج بیشتر و بهتر فرهنگ غدیر در بین مردم می شود.

یادآور شویم قبل و بعد عید قربان مراسمات متنوعی برگزار می شود که در ذیل به برخی از این موارد می پردازیم:

1- برگزاری دعای عرفه در روز سه شنبه 23 مهرماه از ساعت 14( ساعت اعلامی از سوی رسانه های خبری) در مصلی شهرستان

2- برگزاری نماز عید قربان از ساعت 7/30 روز جهارشنبه در مصلی اهل تشیع و تسنن شهرستان

3- برگزاری جشن بزرگ ولایت در روز چهارشنبه 1 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار