اخبار سیاسی:

احمدی نژاد پنجم آذر محاکمه می شود؟!

1403-08-01 09:08:26
0
63

انتقاد به زمان و نحوه احضار رئیس جمهور سابق فصل مشترک اظهارات آملی لاریجانی، علی لاریجانی و حسین شریعتمداری است و هیچکدام با اصل حساب کشی از رئیس جمهور سابق مشکلی ندارند. با این وجود فعلا خبری از لغو محاکمه محمود احمدی نژاد یا پس گرفته شدن شکایات از وی به گوش نمی رسد و او باید پنجم آذر ماه در دادگستری تهران حضور یابد.

 

خرداد ماه گذشته خبر احضار احمدی نژاد به دادگاه در رسانه ها منتشر شد. در آن مقطع اعلام شد شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را به دادگاه احضار کرد. این احضاریه بدنبال شکایت آقای علی لاریجانی و همچنین رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نیز یعقوب خلیل نژاد علیه رئیس جمهور ارسال شده است. احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دادگاه احضار می شد، این اتفاق در روزهای آرام پس از 24 خرداد تعجب ناظران را برانگیخت. 

 ماجرا چه بود؟
پایگاه اطلاع رسانی دولت که خود اقدام به انتشار احضاریه رئیس جمهور کرده بود، نوشت: «ارسال این احضاریه در حالی انجام شده است که بر اساس اصل 140 قانون اساسی: "رسیدگی‏ به‏ اتهام‏ رئیس‏جمهور و معاونان‏ او و وزیران‏ در مورد جرایم‏ عادی‏ با اطلاع‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ در دادگاه‏های‏ عمومی‏ دادگستری‏ انجام‏ می‏شود."سوال اینجاست که چه در زمان و با چه کیفیتی این شکایت به اطلاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و آیا تشریفات قانونی بر اساس قانون اساسی انجام شده است یا خیر؟»/شریان

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار