مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان :

4400 گلستانی در طرح تربیت حافظان قرآن ثبت نام کردند

1403-08-01 03:08:25
0
6

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: چهار هزار و 493 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان ثبت نام کردند.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از مهر،حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه منویات مقام معظم رهبری و بیانات ایشان که فرمودند : باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم و از سویی سازمان اوقاف و امور خیریه با تعداد تربیت ۲ میلیون حافظ در 4 سال این طرح را از سال ۹۱ آغاز کرده است.

 
وی افزود : طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با هدف تربیت یک میلیون حافظ در کشور با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه از دوسال قبل آغاز شده واین طرح با همکاری مؤسسات قرآنی در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در حال برگزاری است.
 
حجت الاسلام رئوف اذعان داشت : در طرح تربیت حافظان قران کریم ۳ گروه سنی شامل نونهالان هفت تا ۱۲ سال جز ۳۰ قرآن، نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال جزءهای ۱ و ۳۰ قرآن و افراد ۱۹ سال به بالا نیز جزء ۱، ۲ و جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ خواهند کرد و امسال یک آیتم دیگر به عنوان حفظ موضوعی که شامل ۳۰۰ آیه موضوعی کاربردی قرآن بوده و کتاب آن در اختیار افراد قرار گرفته است.
 
وی اظهار داشت: در سال ۹۱ کمیت داده شده به استان گلستان پنج هزار و ۶۰۰ نفر بوده که تماما 100 درصد آن انجام شد و در سال ۹۲ سهمیه داه شده به استان شش هزار و ۵۸۰ نفر است که تا کنون ۴۴۹۳ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که حدود بیش از ۶۵ درصد ظرفیت داده شده است.
 
وی در پایان گفت : شهرستان آزادشهر تنها شهرستانی در سطح استان است که تمامی ظرفیت داده شده را تکمیل کرده است.
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار