به زودی انجام می‎شود:

آغاز به کار بنیاد صیانت از خانواده در گلستان

1403-08-01 11:08:36
0
8

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: بنیاد صیانت از خانواده متشکل از نهادهای حقوقی و اشخاص حقیقی به زودی در سطح استان کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، احمد فاضلیان در نشست تخصصی معتمدین و مصلحین اقوام استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی از تشکیل هسته‎های معتمدین محلی و مصلحین در گلستان خبر داد و اظهار داشت: طرح هسته‎های 10 نفره معتمدین محلی و مصلحین توسط دادگستری ارائه شده و این هسته‎ها در قالب سه هسته سه نفره و با نظارت یک دبیر تشکیل می‎شود.

وی اذعان داشت: این هسته وظیفه دارد، مواردی که از مقامات قضایی استان ارجاع می‎شود را در مقام صلح و سازش انجام دهد و مختومه کند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان اینکه این هسته‎ها در مساجد شکل می‎گیرد، گفت: ارتباط با مشارکت‎های مردمی و اجتماعی و در شهرستان‎ها با دادستان‎ها، شناسایی آسیب‎ها و انحرافات فرهنگی و اجتماعی شایع در محلات مربوط، کشف علل و زمینه بروز انحرافات و کمک به مصالحه و آشتی بین مردم از اقداماتی است که این هسته‎ها می‎توانند با همکاری دادگستری استان انجام دهند.

وی افزود: این هسته‎ها شرایط خاص عضویت ندارد و نیاز به سواد آنچنان و تحصیلات عالیه و غیره ندارد، بلکه هر کسی که مردم او را قبول دارند و معتمد قوم و محله خود است می‎تواند در این هسته عضویت داشته باشد.

فاضلیان با بیان اینکه سعی کردیم در کنار این هسته‎ها، بنیاد صیانت از خانواده متشکل از نهادهای حقوقی و اشخاص حقیقی را هم بنیان‌گذاری کنیم که به زودی این بنیاد نیز در سطح استان کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: هسته‎های نخبگان هم در استان تشکیل شده تا در این زمینه کارهای پژوهشی لازم را انجام دهند و دادگستری تلاش دارد همه اقدامات مردمی را که می‎تواند در کاهش جرایم در استان نقش داشته باشد را استفاده کند.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه جشنواره اقوام ایران زمین در حال انجام است و این ظرفیت معتمدین و مصلحین بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب‎های اجتماعی است و یکی از نیازهای اساسی و مطالبات مردم است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار