کلاله خبر گزارش می دهد:

کش مکش های سیاسی ونقش آن در انتقال مسئولین پرتلاش کلاله به دیگر شهرها

1403-08-01 11:08:40
0
9

مدتی است که برخی از مسئولین شهری کلاله به عنوان های مختلف از این شهرستان به شهرهای دیگر و به سمت های دیگرمنصوب و منتقل می شوند و این حاصل از بازی سیاست در شهرستان و استان است.


 

با این تفاسیر می توان این شهر را به یک تیم فوتبال تشبیه کرد که یک مسئول نقش بازیگر فوتبال را ایفا می کند و در صورت درخشش مورد توجه مسئولین عالی رتبه قرار می گیرد و مسئولین شهرهای بزرگ همانند اسپانسرعمل می کنند و با نفوذی که در بخش های مختلف استانی دارند سعی در جذب این افراد برای شهرهای خود می کنند که تا کنون در این امر موفق بوده اند.

 

این کش مکش ها و بازی های سیاسی از زمان انتقال فرماندار قبلی کلاله به گنبد کاووس شروع شد و آنهم بخاطر نفوذ برخی از مسئولین گنبد در استان بود و با توانایی خود توانستند فرماندار پر تلاش این شهرستان را برای شهر گنبد جذب نمایند و مسئولین کلاله از این حیث که برای وی این انتقال ارتقاء شغلی محسوب می شد مخالفتی از خود نشان ندادند.

 

این بار قرعه برای رجبلی رئیس صنعت،معدن و تجارت شهرستان که در زمینه کاری خود بسیار پرتلاش و موفق بود افتاد،بازهم با نفوذ سیاسی مسئولین شهرستان گنبد،این نیروی کارمد کلاله جذب این شهرستان شد و اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان یک ماه است بدون سکان دار به کار خود ادامه می دهد.

 

از همه جالب تر این است که شنیدیم یک مسئول پرتلاش و قوی در عرصه بهداشت ودرمان شهرستان کلاله، هفته گذشته از مسئولیت خود کنار رفت و در یک مراسم تودیع و معارفه ناگهانی جای خود را به فرد دیگری داد و بجای ارتقای شغلی به جایگاه اول خود برگشت و این امرمی تواند حاکی از اختلافات سیاسی در بین برخی از مسئولین شهرستانی باشد اما صحت این ادعای ما معلوم نیست .

 

برای انتقال فرماندار و رئیس صنعت،معدن و تجارت از این حیث که این انتقالات موجب ارتقای شغلی آنها شده است، جای بحثی در این موضوع باقی نمی گذارد اما جای سوال است که چطور مسئولی به این کارمدی ظرف چند هفته ازجایگاه ریاست یا سرپرستی مرکز بهداشت و درمان کلاله به جایگاهی پایین تر تنزل یافت آنهم در شهری دیگر؟مگر مسئولین شهرستان کلاله، خود ناظر بر زحمات بی دریغ این مسئول نبودند؟!اگر بودند پس چرا برای حفظ وی تلاشی انجام ندادند؟

 

ما بعنوان یک رسانه از نزدیک ناظر بر کار این مسئولین هستیم و از نزدیک تلاش و زحمات این مسئولین را لمس می کنیم درسته بقول معروف صندلی ریاست وفا ندارد اما نباید این صندلی برای همه بیوفا باشد کسی که لیاقت این جایگاه را دارد باید صندلی هم به او وفادار باشد.

 

چرا باید افراد کاردان و خبره همیشه به شهرهای بزرگتر و دارای نفوذ منتقل شوند؟ مگر جز این است که کلاله هم جز شهرستان های گلستان است؟نباید این شهرستان پیشرفت کند؟مسئولی بر کرسی ریاست می نشیند تا می خواهد خودی نشان دهد برخی با سیاست نفوذ خود وی را از این جایگاه برمی دارند یا به شهرهای بزرگ برای ارتقاء شغلی می فرستند و یا موجب تنزل جایگاه وی می شوند،این سوال پیش می آید که،چه زمانی شهرستان کلاله پیشرفت خواهد کرد؟

 

باید به برخی از مسئولین یادآوری کنیم که این اجحاف در خصوص شهرستان کلاله بی انصافی می باشد در حالت عادی این شهرستان بعنوان یک شهر محروم و دورافتاده محسوب می شود وبا بازی های سیاسی برخی مسئولین، این شهرستان ضربه های سنگین تری خواهد خورد،یک مسئول دستگاه اجرایی وقتی عوض می شود تا وقتی فرد جایگزین وی با محیط کاری و اوضاع شهرستان آشنا شود، در این بین به شهرستان و مردم این شهرستان خساراتی جبران ناپذیری،آنهم بصورت غیر مستقیم وارد می شود.

 

مسئولین عالی رتبه شهرستان باید تمام هموغمشان رفع مشکلالت مردم باشد و در این راستا نباید به هیچ مسئول دیگری از شهرستان های دیگر اجازه جذب نیروهای کارمد شهرستان را بدهند چرا که کلاله هم مانند شهرهای دیگر نیاز به پیشرفت دارد و اگر اینطور پیش رود این شهرستان تا چندین سال دیگر هم،هیچ جایگاهی در استان پیدا نخواهد کرد.

 

 


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار