معاون عمرانی استاندار:

گلستان می‌تواند پایتخت گردشگری روستایی کشور باشد

1403-08-01 03:08:36
0
8

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: این استان به دلیل جاذبه‎های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی واقع در محدوده روستاها، می‎تواند به پایتخت گردشگری روستایی کشور تبدیل شود.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از ایسنا،عبدالرضا دادبود افزود: با وجود اینکه در سال‎های اخیر، در این حوزه کارهای بسیار مناسبی در سطح استان انجام شده، لیکن نیاز به برنامه ‎ریزی منسجم و انجام هماهنگی بیشتر وجود دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‎های گوناگون در ایام مختلف سال و استقبال بسیار صورت گرفته از این جشنواره‎ها، ظرفیت استان در حوزه گردشگری روستایی را آشکار نموده و اکنون نیاز است با برگزاری نشست‎های کارشناسی، تصمیمات لازم را در راستای استفاده از این ظرفیت‎ها برای جذب گردشگر اتخاذ کرد.

رئیس کارگروه گردشگری استان یادآور شد: در بحث‎های مرتبط با گردشگری علی‎الخصوص گردشگری روستایی علاوه بر استفاده از این ظرفیت برای معرفی استان، باید به بحث اقتصاد گردشگری نیز توجه لازم را داشت به نحوی که فعالیت‎ها در نهایت سبب کسب درآمد و ایجاد تحول اقتصادی در زندگی روستائیان و فعالان این حوزه شود.

دادبود تاکید کرد: ارائه آموزش‎های لازم به روستائیان و فعالان حوزه گردشگری روستایی، صیانت از جاذبه‎های طبیعی و فرهنگی و تاریخی و مذهبی روستاها، شناساندن بیش از پیش جاذبه‎های گردشگری روستایی استان، هماهنگی با تورهای گردشگری مطرح کشور و ... می‎تواند به عنوان نقشه راه استان در حوزه گردشگری روستایی مدنظر باشد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش«گردشگری روستایی و توسعه پایدار» هم زمان با هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین اظهار داشت: این همایش دهم مهرماه با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل امور روستایی و شوراها برگزار می‎شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار