همزمان با هفته ملی گردشگری انجام می‎شود

افتتاح 12 پروژه گردشگری و سرمایه‎گذاری در گلستان

1403-06-26 08:06:34
0
100

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: 12 پروژه گردشگری و سرمایه‎گذاری همزمان با هفته ملی گردشگری در استان گلستان افتتاح خواهد شد.

 

به گزارش کلاله خبر،قربان عباسی اظهار داشت: با توجه به اجرای برنامه‎های مختلف در هفته ملی گردشگری که هم زمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان به اجرا درخواهد آمد، 12پروژه سرمایه‎گذاری و گردشگری نیز در این هفته افتتاح و به بهره‎برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به این پروژه‎ها افزود: فاز سه «پارک شبنم نوده‎خاندوز» با میزان اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات دولتی با ظرفیت واحد 150 نفر و همچنین فاز دو روستای هدف گردشگری «زیارت» (افتتاحیه پل) با اعتبار 2 میلیارد و 830 میلیون ریال از اعتبارات دولتی و تکمیل «فاز شش کمپ ساحل بندرگز» با اعتبار 10 میلیارد و 850 میلیون ریال از اعتبارات دولتی با ظرفیت واحد 100 نفر از جمله پروژه‎های دولتی قابل افتتاح در این ایام هستند.

وی همچنین به «هتل پارک آزادشهر» اشاره داشت: با میزان سرمایه‎گذاری 66 میلیارد و 600 میلیون ریال و 33 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات با 50 نفر اشتغال و ظرفیت واحد 170 نفر قابل افتتاح است.

عباسی از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در این ایام، فاز اول «واحد اقامتی و پذیرایی پوریای ولی آزادشهر» (رستوران و تالار) برشمرد که با میزان سرمایه‎گذاری 20 میلیارد ریال و 9 میلیارد ریال تسهیلات با 15 نفر اشتغال و ظرفیت واحد 500 نفر افتتاح خواهد شد.

وی به افتتاح«پانسیون طاهری گرگان» با اعتبار 2 میلیارد ریال سرمایه‎گذاری و یک میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات و پنج نفر اشتغال و همچنین 250 نفر ظرفیت واحد اشاره داشت و افتتاح فاز اول «مجموعه تفریحی و توریستی اسب و طبیعت گرگان» با میزان سرمایه‎گذاری 2 میلیارد ریال و 10 میلیارد ریال تسهیلات، 40 نفر اشتغال و 40 نفر ظرفیت واحد را از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح برشمرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان درادامه به افتتاح «هتل بوتانیک گرگان» با میزان سرمایه‎گذاری 150 میلیارد ریال و 75 میلیارد ریال تسهیلات اشاره داشت که 70 نفر اشتغال و 250 نفر ظرفیت واحد دارد.

عباسی به افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی استان گلستان در هفته گردشگری اشاره داشت و افزود: دفتر «خدمات مسافرتی ایرانیاگشت» در گرگان با میزان سرمایه‎گذاری 500 میلیون ریال و چهار نفر اشتغالزایی و همچنین دفتر خدمات مسافرتی «سنجاقک جهان‎نما» در گرگان با میزان سرمایه‎گذاری 300 میلیون ریال و دو نفر اشتغالزایی از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در این ایام هستند.

وی همچنین ادامه داد: افتتاح دفتر «خدمات مسافرتی گشت قابوس» در گرگان با میزان سرمایه‎گذاری 400 میلیون ریال و سه نفر اشتغالزایی و افتتاح دفتر «خدمات مسافرتی ستاره گنبد» در گنبدقابوس با میزان سرمایه‎گذاری 200میلیون ریال و دو نفر اشتغالزایی و افتتاح دفتر «خدمات مسافرتی گذر طبیعت گلستان» در کردکوی با میزان سرمایه‎گذاری 500 میلیون ریال و سه نفر اشتغالزایی از دیگر پروژه‎های گردشگری قابل افتتاح در هفته ملی گردشگری است.

عباسی با اشاره به توسعه صنعت گردشگری به عنوان صنعتی قابل رونق و ارزشمند که تاثیر شگرفی بر ایجاد ساختاری مناسب برای ارتقا خواهد داشت، اذعان داشت: در هفته ملی گردشگری و با برپایی هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان، نسبت به معرفی هر چه بیشتر فرهنگ‎های اقوام ایرانی و احیای خرده فرهنگ‎ها و همچنین توسعه و رونق گردشگری استان همت شود./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار