اخبار اجتماعی:

تعداد مسافران تابستاني استان گلستان از مرز ۱۱ ميليون نفر گذشت

1403-08-01 11:08:39
0
22

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري گلستان گفت: آمار مسافران و گردشگران تابستان امسال در مقايسه با سال گذشته رشد ۱۵درصدي داشت و از مرز ۱۱ميليون نفرگذشت.

 

به گزارش کلاله خبر،قربان عباسي روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در اين مدت بازديد گردشگران داخلي و خارجي از برج قابوس كه در شهر گنبدكاووس در شرق گلستان قرار دارد و به عنوان بلندترين برج آجري جهان شناخته شده، رشد ۷۵ درصدي داشته است.
وي افزود: خدمات رساني به گردشگران نيز ۳۵ درصد رشد داشته و بيشتر در زمينه فراهم كردن امكاناتي شامل محل اسكان، كمپ هاي موقت و مهمانپذير بوده است.
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي استان گلستان با بيان اينكه ميزان اقامت گردشگران در استان نيز از ۱۲درصد رشد برخوردار بوده است، گفت: ميزان ماندگاري و اقامت مسافران از ۱.۵ شب به سه شب رسيده است.
عباسي يادآورشد: باتوجه به ظرفيت خالي هتل ها، مهمانپذيرها، اقامتگاه ها و سوئيت ها اين ميزان مي تواند بيش از اين باشد.
وي افزود: واحدهاي اسكان همچون هتل ها و مهمانپذيرهاي استان گلستان ظرفيت اسكان و اقامت افزون بر ۱۷ هزار مسافر را در شبانه روز دارد.
عباسي با بيان اينكه استان به هتل هاي چهارستاره به بالا نياز دارد، اضافه كرد: هم اينك دو هتل پنج ستاره در استان در دست ساخت است كه رشد فيزيكي ۸۵ درصدي دارند و تا عيد نوروز آماده بهره برداري خواهد شد.
وي ادامه داد: در ايام تابستان امسال ۵۰ مركز اقامتي، ۱۹ هتل، ۱۲مهمانپذير و ۱۹ پانسيون با سه هزار و ۳۰۶ تخت براي اسكان مسافران آماده شده بود.
وي يادآور شد: از مجموع مسافران تابستانه گلستان ۲۳۲ هزار نفر در ۱۱۷ مدرسه با هزار و ۲۹ كلاس درس اسكان يافتند.
در ايام تابستان ۲۰ هزار نيرو در ستاد تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان فعاليت كردند.
استان گردشگر پذير گلستان واقع در شمال ايران باحدود يك ميليون و ۸۰۰هزار نفر جمعيت با كشور تركمنستان، درياي خزر و استان هاي مازندران، سمنان و خراسان شمالي همسايه است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار