ثبت نام 1100 دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه جامع گلستان

1403-08-01 11:08:37
0
6

رئیس دانشگاه جامع گلستان گفت: در حال حاضر با ثبت نام یک هزار و 100 دانشجوی جدید الورود در سال تحصیلی جدید، تعداد دانشجویان این دانشگاه به 3 هزار و 800 نفر می­‌رسد.

 

عباس قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: این تعداد دانشجو در 52 رشته شامل 3 رشته کاردانی، 2 رشته کارشناسی ناپیوسته، 24 رشته کارشناسی، 19 رشته کارشناسی ارشد که رشته معماری نیز در آینده­‌ای نزدیک به این رشته­‌ها اضافه می­‌شود و 4 رشته دکترا شامل ریاضی، زیست شناسی، زمین شناسی و فیتوشیمی تحصیل می­‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانشگاه را مبدا همه تحولات دانسته‌اند ادامه داد: در یک نگاه سلبی که فساد حاکم را باعث فساد جامعه می­‌دانند، ما نیز فساد عالم را هم موجب فساد جامعه می­‌دانیم و نقش پیامبر گونه معلم موجب اعتلای جامعه می‌شود.

قربانی تاکید کرد: بنابراین دانشگاه از آن جهت که پاسخگوی حس حق جویی و کنجکاوی انسان است و یا توسعه دانایی را رقم می زند حائز اهمیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که امروزه به آن تاکید بیشتری می­‌شود موضوع العلم و سلطان به معنای تسلط در حوزه جان و نفس و دیگر در حوزه طبیعت است، خاطر نشان کرد: انسان با مقام ولایت که در سایه علم در سلوک شهودی خود علاوه بر عالم طبیعت بر ملکوت نیز تسلط می‌یابد و این سلطانی است که علم در حوزه جان و نفس او به ارمغان می­‌آورد.

قربانی همچنین با تاکید بر نقش دانشگاه­‌ها در توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مبتنی بر دانش تصریح کرد: دانش، محل و خاستگاهش دانشگاه­‌ها و موسسات علمی پژوهشی هستند و لذا استقلال سیاسی و اقتصادی منوط بر توسعه علمی کشور است.

رئیس دانشگاه جامع گلستان همچنین خاطرنشان کرد: فضای دانشگاه‌های ما باید فضایی بدون تنش برای توسعه علم و برای تربیت نیروی ماهر و متعهد که در واقع سرمایه اجتماعی کشور هستند، باشد.

وی گفت: دانشگاه جامع گلستان در حال حاضر دارای 110 عضو هیات علمی و حدود 26 نفر بورسیه در رشته‌های مختلف و بیش از یک صد کارمند می‌باشد که پیش بینی می‌شود در چند سال آینده به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی استان ایفاء نقش نماید.

قربانی در پایان اظهارداشت: در سه سال اخیر با تلاش‌های انجام شده در مقطع تحصیلات تکمیلی در حوزه­‌های علوم انسانی و فنی مهندسی رشته­‌هایی چون، برق، جغرافیا، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی به رشته­‌های دانشگاه اضافه شد و پیگیریم تا در دانشکده فنی و مهندسی علی آباد نیز رشته‌هایی را در این مقطع دایر نماییم./دانشجو

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار