کاخ سفید: باراک اوباما آماده گفت‌وگو با ایران است

1403-08-01 09:08:33
0
13

کاخ سفید در بیانیه‌ای از آمادگی رئیس جمهور آمریکا با انجام مذاکرات دوجانبه با ایران در صورت توقف برنامه هسته‌ای این کشور خبر داد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه النشره، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آماده گفت‌وگوی دوجانبه با ایران است. در این بیانیه آمده است که باراک اوباما در صورتی این آمادگی را دارد که تهران در توقف برنامه های هسته ای خود جدی باشد. پیشتر سخنگوی کاخ سفید ضمن تاکید بر بعید نبودن انجام دیدار بین روسای جمهوری آمریکا و ایران در نیویورک، اعلام کرده بود که هنوز برنامه ای برای دیدار روحانی و اوباما در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نداریم.

رادیو "سوا" صدای آمریکا به نقل از جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در این باره اعلام کرد: امیدواریم این دولت جدید ایرانی به صورت سازنده ای برای رسیدن به راه حل های دیپلماتیک اقدام کند، و به صورت کامل و برای همیشه نگرانی های جامعه بین المللی را در خصوص برنامه های هسته ای ایران برطرف سازد.

وی افزود: ما همواره آماده می مانیم تا با دولت روحانی برپایه‌ی اصل احترام متقابل گفت وگو کنیم تا در این زمینه به راه حلی مناسب دست یابیم، چرا که از نظر ما عملکرد بیشتر از مواضع و اظهارنظرهای سیاسی اهمیت دارند، اگر چه ریاست جمهوری آمریکا بعد از رد و بدل شدن پیام هایی بین سران دو کشور که اخیرا صورت گرفته بعید نمی داند در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به صورت اتفاقی دیداری بین این دو در نیویورک صورت گیرد.
گفتنی است باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای تلویزیونی که روز یک شنبه انجام گرفت تاکید کرد که بین وی و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پیام هایی رد و بدل شده است.

منبع:الف

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار