مدیرکل شیلات گلستان:

علی‎آبادکتول قطب تولید ماهیان قزل‎آلای گلستان است / پیش‎بینی 225 تن تولید قزل‎آلا در علی‎آبادکتول

1403-06-26 08:06:35
0
94

مدیرکل شیلات گلستان گفت: شهرستان علی‎آبادکتول قطب تولید ماهیان قزل‎آلای استان گلستان است.

 

به گزارش کلاله خبر،علی‎اکبر پاسندی در بازدید از مزارع سردآبی علی‎آبادکتول به منظور تشویق پرورش‎دهندگان و همچنین بررسی وضعیت مزارع راکد که در حال حاضر فعال شده بود، اظهار داشت: شیلات استان هرگونه همکاری در راستای افزایش آبزی‎پروری و بالابردن راندمان تولید در چارچوب قانون را با جامعه آبزی‎پروران خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شهرستان علی‎آبادکتول علاوه بر پرورش ماهیان سردآبی که به عنوان قطب تولید ماهیان قزل‎آلای استان گلستان است با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود منابع آبی مناسب مانند آب‎بندان‎ها و چاه‎های کشاورزی و همچنین استخرهای چند منظوره، یکی از مناطق مستعد پرورش آبزیان در استان گلستان است.

پاسندی اذعان داشت: وجود استخرهای دو منظوره آب کشاورزی در این شهرستان یک توانمندی بالقوه است که با شناسایی، ساماندهی و هماهنگی بین شیلات و جهادکشاورزی این شهرستان می‎توان سطح وسیعی برای پرورش آبزیان ایجاد کرد.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در سال جاری استقبال خوبی در زمینه استفاده بهینه از آب کشاورزی در امر آبزی‎پروری در این شهرستان شده است.

مسئول شیلات شهرستان علی‎آبادکتول نیز در این بازدید گفت: در سال جاری 449 هزار قطعه بچه ماهی قزل‎آلا در مزارع سردآبی شهرستان علی‎آبادکتول برای پرواربندی رهاسازی شد.

رحمت محمدی افزود: پیش‎بینی تولید ماهی قزل‎آلا در این شهرستان 225 تن خواهد بود./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار