درنمایشگاه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گلستان،

کتاب "همیشه فاصله ای هست" از کلاله رونمایی می شود

1403-07-27 12:07:31
0
69

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از برگزاری نمایشگاهی با ۵۰۰ اثر برگزیده فرهنگی و هنری همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد که در این نمایشگاه اثری از شهرستان کلاله رونمایی می شود.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از تسنیم،حسین سمیعی روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و  شماری از خبرنگاران استان در گرگان اظهار کرد: این نمایشگاه با آثار برگزیده کشوری در بخش های متنوعی همچون نشریه نگاری رضوی، کتاب سازی رضوی، پژوهش های رضوی، نقاشی و خوشنویسی در روزهای شانزدهم تا بیست و یکم شهریور جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی دایر  می شود.

وی با بیان اینکه آثار ارائه شده در این نمایشگاه از آثار برتر کشوری و استانی است تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه پژوهش  و چند کارگاه  جنبی  دیگر همچون  قصه گویی رضوی، کتابخوانی رضوی، مشاعره رضوی، پرده خوانی و  نشریه نگاری رضوی برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها برگزار می شود.

رونمایی از کتاب "همیشه فاصله ای هست" در استان گلستان

سمیعی تاکید کرد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان از کتاب "همیشه فاصله ای هست" که به همت نوجوانان کانون پرورش فکری شهرستان کلاله تهیه شده است رونمایی می شود.

به گفته وی، این کتاب با موضوع امام رضا(ع)، رتبه نخست را در بین کانون های پرورش فکری کشور  کسب کرده است.

گفتمان "نجوای آسمانی" در مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با اشاره به دیگر برنامه های این کانون در دهه کرامت خاطرنشان کرد: در این دهه همچنین گفتمان "نجوای آسمانی" با موضوع سیره رضوی در قالب قصه گویی، شعرخوانی و بحث آزاد  در 16 کانون و مرکز ثابت و سیار پرورش فکری استان برگزار می شود.

سمیعی هدف از برگزاری این گفتمان ها را انتقال مفاهیم دینی و تربیتی در قالب هنر به کودکان و نوجوانان بیان کرد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان عضو کانون های استان در سال جاری در 16 بخش مرتبط با با سیره رضوی که در سطح کانون های کشور برگزار شد ،شرکت کردند که در بخش کتاب سازی رتبه نخست کشوری، بخش یک تصویر از یک حدیث رتبه نخست کشوری، پژوهش رضوی رتبه دوم کشوری، پرده خوانی رضوی حائز رتبه برگزیده کشوری، مشاعره رتبه برتر کشوری، نمایشنامه خوانی رتبه برتر و  در بخش شعرخوانی نیز موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند

 

.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار