اخبار فرهنگی:

کاروان «سایه خورشید» بیست و چهارم شهریور وارد استان گلستان می‌شود

1403-08-01 03:08:33
0
12

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان از آمدن کاروان رضوی «کاروان خورشید» به گلستان در بیست و چهارم شهریور ماه خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبربه نقل از دانشجو،غلامرضا منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اعلام برنامه های دهه کرامت پرداخت و گفت: کاروان رضوی با عنوان «سایه خورشید» بیست و چهارم شهریور وارد استان گلستان می شود.

وی افزود: خادمان آستان قدس رضوی در قالب این کاروان به شهرهای گرگان، گنبد، مینودشت، رامیان، آق قلا، کلاله، کردکوی سفر کرده و در جمع مردم به اجرای برنامه های فرهنگی-معنوی می پردازند.

منتظری در خصوص فلسفه نامگذاری دهه کرامت خاطرنشان کرد: فلسفه نامگذاری این دهه با عنوان کرامت این است که انسان ها با تمسک و توسل به اهل بیت اسباب ارجمندی خویش را بیابند.

وی با بیان اینکه ستاد دهه کرامت استان با برنامه های ویژه ای مهیا شده است تا به استقبال این دهه برود گفت: برنامه های کانون فرهنگی هنری مساجد استان در قالب ، ایستگاه صلواتی، شعرخوانی، نشست های قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی به همراه 25 نمایشگاه تدوین شده است.

منتظر ی عصر شعر شمس طوس، عکس و هنر اسلامی، اکران فیلم های رضوی، کارگاه نمایشنامه خوانی با موضوع فرهنگ رضوی را نیز از فعالیت های حوزه هنری استان در این دهه خواند.

وی همچنین از برپایی دو نمایشگاه موضوعی کتاب توأم با نمایش و فروش به همت نهاد کتابخانه های عمومی استان در این دهه خبر داد.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز آماده است تا با 90 برنامه فرهنگی هنری آماده است تا به استقبال دهه کرامت برود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان به 60 برنامه متنوع از سپاه نینوا استان اشاره کرد و ادامه داد: عمده این فعالیت ها با همکاری پایگاه های بسیج و مساجد محلات ارائه می گردد.

منتظری همچنین از میزبانی گلستان از جشنواره ملی «پویانمایی و انیمیشن رضوی» خبر داد و بیان داشت: افتتاحیه این جشنواره هفدهم شهریور ساعت 10 صبح در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و اختتامیه آن روز بعد ساعت 5 عصر در امامزاده نور گرگان برگزار می گردد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار