مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

نرخ بیکاری گلستان در جایگاه سوم کشور/ با تقویت تعاون مشکل بیکاری حل می‎شود

1403-08-01 11:08:26
0
7

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه استان گلستان رتبه سوم نرخ بیکاری را در کشور دارد، گفت: با تقویت تعاون مشکل بیکاری حل می‎شود.

 

به گزارش کلاله خبر،حسین‌علی خواجه‎مظفری شامگاه سه‎شنبه در نخستین نشست دبیرخانه‎های تخصصی شبکه‎های موضوعی با محوریت دوره توانمندسازی سازمان‎های مردم‎نهاد جوانان کشور در حوزه اشتغال و کارآفرینی در گرگان اظهار داشت: ارتباط معکوسی بین میزان GDP و بیکاری وجود دارد، اگر GDP حدود سه درصد رشد داشته باشد نرخ بیکاری یک درصد کاهش پیدا می‎کند.

وی تصریح کرد: آمار نرخ بیکاری بر اساس مرکز آمار ایران از 7.5 درصد تا 13.5 درصد متغیر است.

کارآفرینان مهمترین نقش‎آفرینان کاهش نرخ بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: جامعه و سازمانی می‎تواند در مسیر توسعه حرکت رو به جلو داشته باشد که بسترهای لازم و منابع انسانی خود را به دانش، مهارت و کارآفرینی مولد مجهز کند.

خواجه‎مظفری افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته و برخی کشورهای در حال توسعه در چند دهه اخیر به بحث کارآفرینی توجه ویژه‎ای داشته‎اند.

وی با اشاره به نقش کارآفرینی در توسعه جوامع خاطرنشان کرد: کارآفرینان به عنوان مهمترین نقش‎آفرینان در کاهش نرخ بیکاری در جامعه محسوب می‎شوند.

 مشاغل در گلستان پایدار نیست

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان به موضوع تعاون و ارتباط آن با کارآفرینی و توسعه اشاره کرد و یادآور شد: گلستان در ثبت تعاونی طی مدت شش ماهه سال جاری وضعیت خوبی در کشور دارد و در سال گذشته 576 تعاونی در سطح استان به ثبت رسید.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه اکثر تعاونی‎های گلستان کار اقتصادی انجام می‎دهند، ابراز داشت: کمتر تعاونی در گلستان وجود دارد که در بخش غیراقتصادی فعالیت کند که این مهم در رشد و توسعه استان و کشور اثرگذار خواهد بود.

وی گسترش فرهنگ کار دسته‎جمعی را نتیجه‎بخش دانست و بیان داشت: اگر بخش تعاون تقویت شود این قول را می‎دهم که اشتغال استان حل شود اما مشاغلی که اکنون در گلستان تشکیل می‎شود پایدار نیستند.

بخش تعاون اسیر اجرای نادرست قوانین و مقررات

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به سند توسعه تعاون اشاره کرد و افزود: قوانین و مقررات خوبی در بخش تعاون وجود دارد اما در اجرا شدیدا مشکل داریم، تسهیلاتی که برای تعاونی‎ها در نظر گرفته شده 20 ساله با سه سال دوران تنفس است که اگر این قانون اجرا شود غم و غصه اشتغال حل نمی‎شود.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه سند توسعه اشتغال در سراسر کشور به تصویب رسیده است، اظهار داشت: تعاون و ارتباط با مجموعه اشتغال و کارآفرینی با تشکیل تعاونی‎ها و افراد تقویت می‎شود./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار