مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

تابستان امسال حادثه‎ بلایای طبیعی در گلستان نداشته‎ایم

1403-08-01 11:08:24
0
8

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: خوشبختانه امسال با توجه به شرایط جوی و آمادگی نسبی دستگاه‎های اجرایی، تاکنون حادثه‎ای در خصوص بلایای طبیعی نداشته‎ایم.

 

به گزارش کلاله خبر،

قاسم سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه و اخطاریه‎های دریافتی از سازمان مدیریت بحران کشور بر اثر ورود سامانه ناپایدار جوی، استان از اواخر امشب شاهد کاهش محسوس دما خواهد بود.

وی تصریح کرد: این سامانه جوی شامل یک توده هوای خنک است از اواخر امروز به سواحل دریای خزر نفوذ می‎کند.

تداوم بارندگی تا اواخر روز دوشنبه هفته جاری

وی ادامه داد: کاهش پنج درجه‎ای دما و مواج بودن دریای خزر تبعات این تغییرات جوی است که تا اواخر روز دوشنبه این هفته استان‎های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی را در بر می‎گیرد.

سمیعی ادامه داد: هم‎اکنون دمای هوای گلستان 27 درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز تغییری نداشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‎بینی هواشناسی، اوضاع جوی استان از سه‎شنبه تا اواخر روز پنج‎شنبه به سمت هوایی صاف توام با افزایش دما جریان خواهد یافت و از روز جمعه دوباره هوا دچار ابرناکی، کاهش دما و تغییرات جوی می‎شود.

تعامل با دستگاه‎های اجرایی گلستان برای مواجهه با حوادث احتمالی

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‎های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اطلاعیه‎ای به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه استان اعلام شد تا از آمادگی لازم برای مدیریت حوادث احتمالی برخوردار باشند.

سمیعی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‎های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‎رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

وی با اشاره به اواخر تابستان به عنوان تلخ‎ترین روزهای استان در زمینه وقوع بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با توجه به شرایط جوی و آمادگی نسبی دستگاه‎های اجرایی، تاکنون حادثه‎ای در این عرصه نداشته‎ایم.

سمیعی ادامه داد: با هوشیاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی استان و مردم می‌توان از بروز خسارات سنگین ناشی از سیلاب‌های احتمالی به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی جلوگیری کرد یا از تاثیرات مخرب آن کاست.

مردم به اطلاعیه‎ها و اخطاریه‎های هواشناسی توجه کنند

وی متذکر شد: دستگاه‎های اجرایی عملیاتی استان با توجه به روزهای باقیمانده به پایان تابستان می‌توانند، لایروبی رودخانه‌های داخل شهر و پاکسازی پل‎های در مسیر سیلهای احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سوی هواشناسی استان و کشور تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به این اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها ممکن است نتایج دردناکی در پی داشته باشد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار