زني كه براي گرفتن آب شرب زير ماشين رفت و مُرد !!!

1403-07-27 12:07:30
0
69

روستای ترکمن نشین به نام  « بق قجه » در فاصله حدود 55 کیلومتری از شهرستان کلاله ، قرار دارد و چیزی که این روستا نظر هر کس را به خود جلب می کند وجود تعدادی زیادی منبع های آب است که به وسیله آن ها آب آشامیدنی روستا تامین می شود .

 

به گزارش کلاله خبر،هفته گدشته به اتفاق همکارم برای تهیه گزارش برنده خوش شانس کلاله ای به روستای «بق قجه» بخش گلیداغ از توابع شهرستان مراوه تپه رفتیم.

از دور ماشین های زیادی که در کنار خیابان پارک بودند نظرمان را به خود جلب کرد ؛ اما با نزدیک شدن به آن ها در کمال تعجب مشاهده کردیم که این ها منبع های آب هستند.

 

موضوع را که سوال کردیم گفتند: اهالی این روستا از نعمت آب لوله کشی محروم هستند. آن ها که متوجه شدند ما خبرنگار هستیم به ما گفتند: تنها مشکل این روستای دور افتاده همین مسئله آب شرب است. هفته ای 2 بار به وسیله تانکر برای مان آب می آورند و این منبع ها را پر می کنند.

از مسئولان ذیربط عاجزانه خواستاریم که مشکل این روستای 200 خانواری را برطرف کنند.

 

ناظری امام جماعت این روستا علت قرار گرفتن منابع آب در کنار خیابان و کوچه ها را این گونه بیان کرد: « هنگام توزیع آب در یکی از کوچه ها متاسفانه یکی از خانم های روستا زیر ماشین رفت و فوت کرد. از همان زمان تصمیم بر این شد منبع ها در کنار خیابان اصلی قرار داده شوند ».

 

پس از جدا شدن از آن ها یاد صحبت های مهندس علیرضا خواستار رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفار استان در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش افتادم.

مهندس خواستار در این جلسه که دکتر عبدالکریم رجبی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشت و اتفاقا مدعی شد که حداقل ماهی یک بار با وی جلسه دارد گفت: « در جلسه معارفه حمید چیت چیان وزیر نیرو، وی تعهد نمود این وزارت حداقل ظرف 2 و حداکثر 3 سال آینده به تمام روستاهای کشور آبرسانی را انجام دهد.»

امیدواریم مسئولان این وزارتخانه به این تعهد خود عمل نموده و دغدغه اهالی این چنین روستاهایی را برطرف نماید.

اهالی این روستای محروم و دور افتاده هر روز و هر شب در فواصل زمانی مختلف مجبورند برای استفاده از آب این منبع ها به کنار خیابان مراجعه نمایند.

خوب است دکتر رجبی به عنوان نماینده مردم شرق استان و دیگر مسئولان ذیربط پیگیر این مسئله مهم باشند تا بار عظیمی از دوش اهالی خونگرم و رنجور این روستا برداشته شود.

لازم به ذکر است یکی از وظایف مهم وزارت نیرو رضایت و اقناع مردم با تامین، تصفیه و توزیع مناسب آب بهداشتی سالم و دائمی برای انواع مصارف ذکر شده است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار