ديتاسنترهای اسرار آميز گوگل را ببينيد

1403-08-06 08:08:36
0
8

گوگل سرانجام با باز کردن در ديتا سنترهاي بزرگ خود به روي کاربران اينترنت، از يکي از اسرار آميزترين معماري هاي ساخت مراکز داده جهان، پرده برداشت و موفقيت 14 ساله خود را در ذخيره سازي اطلاعات به رخ همگان کشيد.

 

قلب عصر ديجيتال اينجا مي تپد و اينجا جايي نيست جز ديتاسنتر بزرگ گوگل در لنور در کاروليناي شمالي و داکلاس کانتي در جورجيا و چند ديتا سنتر ديگر گوگل.گوگل که سال ها نحوه ذخيره سازي اطلاعاتش را در ديتاسنترها از ديد همگان مخفي نگه داشته بود، از طريق گوگل استريت ويو اجازه داده است کاربران داخل ديتاسنتر را مشاهده کنند.به گزارش خبرآنلاين،آنچه که گوگل را گوگل ساخته ده ها ديتاسنتر و ميليون ها فيبر نوري و فناوري عظيمي است که پشت آن خوابيده که اجازه مي دهد روزانه 20 ميليارد صفحه در گوگل ايندکس شود، روزانه 3 ميليارد صفحه جست وجو شود،ميليون ها تبليغ ديده شود و 425 ميليون کاربر از جيميل استفاده کنند. همه اين‌ها تحت پلتفورم ويژه اي به نام GLASS طراحي و ساخته شده است.

البته شايد در اين تصاوير از ديدن لوله هاي رنگارنگ تعجب کنيد، اما خنک نگه داشتن ده ها هزار سروري که در اين ساختمان هاي عظيم وجود دارد ،به چنين تاسيساتي نياز دارد.اين سرورهاي عظيم که بدون وقفه در تمام شبانه روز مشغول پردازش اطلاعات هستند از محافظت شده ترين مکان هاي گوگل به حساب مي آيند و حتي بسياري از کارمندان گوگل هم اجازه ورود به اين محل را ندارند.

مرکز داده (Data Center) به مجموعه اي از سرويس گرها، زيرساخت هاي ارتباطي/امنيتي و تجهيزات الکترونيکي گفته مي شود که براي ارائه، نگهداري و پشتيباني از سرويس هاي تحت شبکه (اينترنت/اينترانت/اکسترانت) به کار گماشته مي شوند. سازمان ها، شرکت ها و افراد مي توانند با به کارگيري سرويس هاي ارائه شده از طرف مرکز داده وب گاه‌ها، اطلاعات و سرويس هاي مبتني بر شبکه خود را روي اينترنت (اينترانت/اکسترانت) راه اندازي کنند. مرکز داده، بسته به نوع کاربردي که براي آن تعريف شده است، مي تواند به عنوان يک مرکز پردازشي، مرکز ذخيره داده، مرکز جمع آوري داده و يا تمامي اين موارد عمل کند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار