نماینده کلاله در مجلس:

گلستان در حوزه توسعه‎ای رتبه خوبی در کشور ندارد

1403-07-02 07:07:30
0
44

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس گفت: گلستان از ظرفیت‎های بالایی برخوردار است، اما در حوزه توسعه‎ای رتبه خوبی در کشور ندارد.

 

به گزارش کلاله خبر،عبدالکریم رجبی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهارداشت: رتبه گلستان در حوزه توسعه‎ای 26 به بالا است که باید این رقم ارتقاء بخشیده شود و گلستان با برخورداری از ظرفیت‎های متعدد باید جزو رتبه‎های برتر کشور قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شاخص‎های استانی در سطح ملی به صورت استانی دیده می‎شود، تصریح کرد: اگر شرایط توسعه در مرکز، غرب و شرق گلستان به صورت متوازن دیده شود به طور یقین شاخص استان افزایش پیدا خواهد کرد.

نسبت برخی شاخصه‎ها به نقاط استان از صفر تا صد است

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با وجود تلاش‎ها و خدمات ارزنده‎ای که در دولت‎های قبلی انجام گرفت اما در زمینه توسعه استانی توازن وجود ندارد چنانچه سطح برخورداری در برخی شاخصه‎ها نسبت به نقاط استان از صفر تا 100 است.

رجبی با تأکید بر اینکه حوزه برنامه‎ریزی باید با عدالت بیشتری رفتار کند، یادآور شد: ما در آستانه تشکیل شورای برنامه‎ریزی برای توزیع اعتبارات هستیم که انتظار می‎رود بخش برنامه‎ریزی استان به این مهم اهتمام بیشتری نشان دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه گازرسانی باید همه استان در نظر گرفته شوند، خاطرنشان کرد: همه باید از این انرژی پاک برخوردار باشند اما شرق استان از سطح خوبی در این زمینه برخوردار نیست.

پیگیر اخذ اعتبارات ملی برای شهرهای مرزی هستیم

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 1392 ردیف 1-10 داریم، ماده 180 که مربوط به مناطق محروم و کم‎برخوردار است باید مورد توجه شورای برنامه‎ریزی استان قرار بگیرد، در گلستان فقط مراوه‎تپه از این بند برخوردار می‎شود.

رجبی بیان داشت: پیگیر این موضوع هستیم که اعتبارات شهرهای مرزی را از اعتبارات ملی اخذ کنیم چراکه در بسیاری از موارد شهرهای مرزی از سطح خوبی برخوردار نیستند.

وی افزود: در پروژه‎های عمرانی که برای شهرستان‎ها در نظر گرفته می‎شود لازم است نظر فرمانداران کسب شود./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار