معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان:

گلستان رتبه هفتم کشور را در جذب سرمایه‎گذار خارجی دارد/ رأی تاریخی نمایندگان به وزیر اقتصاد

1403-06-26 08:06:40
0
97

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از کسب رتبه هفتم استان در جذب سرمایه‎گذار خارجی خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،

علی‎اکبر سوخت‎سرایی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: بر اساس تشخیص مرکز سرمایه‎گذاری کشور و ارزیابی‎های صورت گرفته گلستان توانست در جذب سرمایه‎گذار خارجی رتبه هفتم را کسب کند.

وی در خصوص انتخاب وزیر اقتصاد از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان بالاترین رأی را به وزیر اقتصاد دادند و این رأی تاریخی نشان می‎دهد که وزیر بخش اقتصاد مورد مقبول نمایندگان بوده چراکه وزارت اقتصاد به عنوان اهرم اقتصادی کشور محسوب می‎شود.

وزارتخانه موفق می‎تواند بر مشکلات فائق شود/ اقدامات دولت‎های نهم و دهم جزو آرزوی خیلی از دولت‎ها بود

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان افزود: بر خود تکلیف می‎دانیم که برای موفقیت دولت یازدهم و وزرای آنها تمام تلاش و همت خود را داشته باشیم.

سوخت‎سرایی با بیان اینکه وزارتخانه موفق می‎تواند بر مشکلات فائق شود، یادآور شد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمن با تحریم‎های شکننده به دنبال شکست اقتصادی نظام اسلامی است لذا از مدیران عالیرتبه تا جزء و مدیران عملیاتی همه باید دست به دست یکدیگر دهند تا یک دولت موفق و وزارتخانه موفق داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد دولت‎های نهم و دهم ابراز داشت: دولت‎های نهم و دهم از جمله دولت‎‎های پرتلاش نظام اسلامی بود که با یک شعار شکل گرفت و مبحث تعیین‎کننده این دولت‎ها، تحقق آرمان‎ها، اجرای منویات رهبری، گسترش عدالت اجتماعی و توسعه عدالت بود که در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شد که آرزوی خیلی از دولت‎ها بوده است.

اصلاح سیاست‎گذاری در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه توزیع ثروت ملی با عنوان سهام عدالت در دولت‎های نهم و دهم اجرا شد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‎ها و درآمدها بین عموم مردم مخصوصا آنهایی که استحقاق بیشتری دارند توزیع شد.

سوخت‎سرایی یکی دیگر از مهمترین اقدامات دولت‎های نهم و دهم را توزیع درآمد ملی و بودجه و اعتبار در نظام برنامه‎ریزی عنوان کرد و بیان داشت: اصل اصلاح سیاست‎گذاری در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد به طوریکه در گذشته شمال کشور جزو استان‎های برخوردار محسوب می‎شد و باید فقط به توسعه کشاورزی می‎پرداخت و رویکرد صنعتی شدن در این استان وجود نداشت.

وی توسعه شهرک‎ها و نواحی صنعتی را از اقدامات مثبت دولت‎های نهم و دهم در گلستان برشمرد و افزود: نخستین بار کارخانه سیمان در این دوره شکل گرفت، صنایع فولاد و صنایع تبدیلی از جمله اقدامات خوب دولت در استان بود و ظرفیت‎ها تا حدودی در گلستان تکمیل شدند هر چند هنوز نیاز به کارهای بیشتری وجود دارد چنانکه از استان‎های دیگر عقب هستیم.

مجموعه‎های زیرساختی در گلستان موفقیت‎آمیز بوده است

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از آمادگی نیروی کار در بخش صنعت استان خبر داد و گفت: اقدامات دولت در بخش‎های راه و شهرسازی، مسکن‎مهر، جاده‎ها، فرودگاه‎ها، راه‎آهن و مجموعه‎های زیرساختی در گلستان موفقیت‎آمیز بوده است و استان توانست در بخش صنعت به رشد خوبی نسبت به گذشته برسد./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار