مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد

افتتاح پرتال مساجد در روز جهانی مسجد در گلستان

1403-08-06 04:08:38
0
7

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از افتتاح پرتال مساجد در روز جهانی مسجد در گلستان خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،نورالله ولی‎نژاد عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان در خصوص برنامه‎های روز جهانی مسجد در استان گلستان اظهار داشت: به علما و روحانیون اعلام شده برنامه‎های روز جهانی مسجد در تمامی مسجد استان برگزار و در این روز برنامه‎هایی همچون مسابقه، مشاوره دینی و برنامه‎های متنوع دیگر اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراسم متمرکزی نیز به عنوان کارگاه آموزشی پرتال مساجد استان در امامزاده عبدالله گرگان برگزار خواهد شد و از تمامی مساجد برای حضور در این برنامه دعوت شده است.

افتتاح پرتال مساجد در روز جهانی مسجد در گلستان

ولی‎نژاد ابراز داشت: پرتال مساجد استان نیز در روز جهانی مسجد افتتاح و به بهره‎برداری می‎رسد و سیاست‎های مخصوصی را برای ساماندهی مساجد استان برنامه‌ریزی کرده‎ایم که در این روز اجرای آنها کلید خواهد خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه 2 هزار و 120 مسجد در سطح استان وجود دارد، ابراز داشت: در حوزه اهل سنت بخش زیادی از مساجد دارای امام جماعت هستند و در بحث تشیع نیز بیش از 300 مسجد دارای روحانی هستند که 180 مورد آن مربوط به روستاها می‎شود.

وی با اشاره به برنامه‎های آموزشی امام جماعات مساجد استان تصریح کرد: به منظور به‌روزرسانی و آگاهی‌بخشی بهتر و موثرتر در حوزه مساجد آموزش ائمه جماعات در طول سال به صورت مدون برگزار می‎شود.

ولی‌نژاد افزود: همچنین نشست‎های مشورتی و اجرای برنامه به مناسبت‎های مختلف مذهبی و ملی از دیگر برنامه‎های است که در مساجد برگزار می‎شود.

در هر شهرستان یک مسجد نمونه برگزیده می‎شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان داشت: براساس این اولویت‎ها در هر سال تعدادی از مساجد استان را به عنوان مساجد محوری یا نمونه انتخاب می‎کنیم.

وی با بیان اینکه طرح مسجدمحوری حدود سه سال است که در استان گلستان در دست اجرا قراردارد، گفت: در هر شهرستان مساجدی را که دارای فعالیت‎های برجسته هستند به عنوان مسجد محوری معرفی و برنامه‎های مختلفی در راستای ارتقاء آنها در نظر گرفته می‎شود.

ولی‎نژاد در پایان ابراز داشت: برای جذب جوانان در محافلی چون مسجد، حسینه‎ها، هئیت‎های مذهبی اقدامات موثری را انجام داده‎ایم که یکی از آنها بحث مسجدمحوری بوده است./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار