سوء استفاده برخی مربیان آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی در سایه بی نظارتی مسئولین آموزشگاه ها

1403-07-27 02:07:29
0
66

در چند سال اخیر با قانون جدید راهنمایی و رانندگی،ابتدا داوطلبین گواهی نامه راهنمایی و رانندگی باید آموزش های تئوری و عملی راهنمایی و رانندگی را در آموزشگاه ها بیاموزند و بعد از گذراندن این مراحل آموزش می توانند مجوز ورود به امتحان تئوری و عملی را کسب کنند.


 

به گزارش کلاله خبر،با ورود این قانون در شهرستان کلاله ،در این شهرستان هم توسط بعضی از افراد این آموزشگاه ها ایجاد شد و در پی آن برای اموزش داوطلبین مربیانی دراین آموزشگاه ها استخدام و بکارگیری شدند.

 

گزارشات و شواهد حاکیست که این مربیان در ابتدای این امر در انجام وظیفه خود از هیچ زحمتی دریغ نمی کردند و در 10 جلسه و در هر روز ساعاتی را صرف آموزش فرمان و یادگیری قوانیین راهنمایی و رانندگی به داوطلبین می کردند.

 

اما با گذشت زمان و کمتر شدن نظارت مسئولین و مدیران این آموزشگاه ها نسبت به عملکرد این مربیان، برخی از مربیان از این موقعیت بدست آمده سوء استفاده کرده و بجای آموزش مفید و دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی به داوطلب گواهی نامه، وقت این داوطلب را به بهانه های مختلف در جاهای غیر مفید تلف می کنند.

 

ازجمله موارد شایان ذکر این است که برخی از مربیان برای کاهش مصرف سوخت، داوطلبین را به مناطق جنگلی برده و شروع به شستن ماشین در رودخانه ها یا جوی های آب می کنند و یا برخی از مربیان به بهانه کاهش سوخت،بیشتر وقت آموزش داوطلب را در صف های سوخت گاز تلف می کنند.

 

این مربیان بابت هر جلسه آموزش این داوطلبین حدود 10 هزار تومان شاید هم بالاتر یا پائیین تر از این مبلغ دریافت می کنند و در روز شاید این مربیان حدود 5 نفر داوطلب را آموزش دهند و با این وقت گذرانی و تلف کردن وقت این افراد، موجب کاهش مصرف سوخت ماشین خود می شوند و در پی آن مجبور نیستند پولی صرف سوخت کنند و این مقدار پول به جیب آنها می رود.

 

ازهمه جالب تر این است که برخی از مربیان به دلایل مختلف و واهی برخی از جلسات آموزش را کنسل می کنند و با امضا در دفتر حضور و غیاب داوطلب،حضور وی را تایید می کنند و در عمل در حق این داوطلب اجحاف می کنند.

 

شاید برخی از مربیان در جواب بگویند که خود داوطلب از این امر رضایت کامل دارد،اما بنظر این مربیان خانواده این داوطلب نیز از این امر خشنود هستند و حاضرند بابت برگزار نشدن جلسه آموزش بی دلیل پولی پرداخت کنند؟

 

این کار مربیان باعث کاهش ضریب قبولی داوطلب در امتحان فرمان می شود و در حقیقت چون وی در 10 جلسه آموزش نتوانسته آموزش های لازم را ببیند از این آزمون و امتحان رد می شود و مجبور است در امتحان های بعدی جبران کند و در برخی مواقع با نظر کارشناس راهنمایی و رانندگی این فرد باید یک جلسه دیگر با مربی خود و با پرداخت پولی اضافه آموزش ببیند.

 

گزارشات بدست آمده در هفته های اخیر حاکی از این است که از بین 50 نفر به بالای داوطلبین کسب گواهی نامه، در امتحان فرمان زیر 5 نفر توانسته اند از مرحله آزمون فرمان موفق بیرون بیایند و این حاصل بی توجهی برخی از مربیان است.

باید مسئولین و مدیران آموزشگاه های راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از اینگونه سوء استفاده ها نظارت خود را افزایش دهند تا در حق داوطلبین و خانواده آنها اجحافی صورت نگیرد.

باید خاطرنشان کرد که نویسنده این مطلب یکی از قربانیان این موضوع می باشد و هستند افرادی دیگر، که گفته های بالا را تایید کنند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار