اخبار فرهنگی:

نفوذ فرهنگ غرب در پوشش زنان تركمن

1403-08-01 03:08:27
0
7

مدگرايي و رواج پوشش نا مناسب ، شايعترين و قديمي ترين روش تهاجم فرهنگ غرب ، اين بار به دنبال راه نفوذ در جامعه اصيل ، سنتي ، و مذهبي تركمن  است .

 

به گزارش خبرنگار گلستان ما از گميشان ، دشمنان دين مبين اسلام به خوبي از آثار مثبت حجاب در جوامع اسلامي با خبر هستند و از دير باز به دنبال راهي براي از بين بردن اين سد مهم دفاعي در ملت هاي مسلمان بودند و در طول تايخ هر كجا و در هر جامعي كه توانستند حجاب زنان را بردارند به دنبال آن رواج فساد و بي بندوباري و بي غيرتي جوانان آن كشور توانستند به اهداف نظامي براي سلطه راه يابند .

برداشتن  حجاب زنان كشور الجزيره و به دنبال آن سلطه و چپاول اين كشور يك نمونه از دهها مورد آن در طول تاريخ است.

جامعه مسلمان كشور ما هم از اين قاعده  مستثنا نبوده و همواره در طول تاريخ آماج تيرها و تيرنگ هاي دشمنان بدتينت قرار گرفته است ، كشف حجاب رضاخان  سندي تلخ و مكتوب در تاريخ  ايران كه البته با مقاومت ملت ايران ، خصوصا زنان عفيف ايران همراه بود نمونه اي تلخ از اين دست اقدامات شيطاني دشمنان اسلام و ايران است.

بعد از پيروزي انقلاب ايران ، مستكبرين اروپايي و امريكايي با پخش فيلمهاي ماهواره و تبليغات لباسها و پوشش غربي همواره به دنبال از بين بردن حجاب زنان كشور ما بوده و هستند چرا كه به خوبي مي دانند كه رواج هرزه گري و بي عفتي ، بي غيرتي و و بي تعلقي به كشور را به دنبال دارد و راه نفوذ چپاولشان را باز خواهد كرد .

وقتي انديشمندان و متفكرين اتاق هاي فكر  ايادي استكبار در يافتند زن عفيف و مسلمان ايراني حجاب خود را بر نمي دارد به دنبال تغيير  سبك پوشش با مد كردن لباسهاي تنگ ، بدن نما وبا رنگهاي تند و زننده كردند تا از اين طريق بتوانند نرم نرم و آهسته ، آهسته در ساختار پوشش زنان تغييير ايجاد كرده و آرام آرام و تدريجي حساسيت جامعه را نسبت به فرهنگ عريان گري و ابتذال كمرنگ كنند.

متاسفانه در اين راه نه تنها جامعه شهري بلكه تك تك جوامع كوچك سنتي و روستايي ايران را از خاطر فراموش نكردند و همه را بي نصيب نگذاشتند .جامعه سنتي ، مذبي تركمن هم از اين حيث بي نصيب نمانده است.

زنان نجيب و پاكدامن تركمن صحرا با پوشيدن پيراهن هاي بلند و پرچين و با چهر قد هاي سنتي بلند و پر ريشه كه سالها و نسل به نسل پوشش خود را حفظ كرده اند نمونه اي  از پوشش يك زن سنتي مذهبي در جامعه تركمن مسلمان ايران هستند كه متاسفانه در سالهاي اخير با نفوذ فرهنگ بي ريشه غرب ، وترويج آن خصوصا در بين جوانان ، پيراهن هاي  زنان آنچنان تنگ و چسبان است كه اگر پارچه هاي ريون و كشدار در توليد اين لباسها به كار نرود عملا راه رفتن با اين لباسه امكان پذير يست.

فراواني و اشباع بازار شهر هاي تركمن نشين از انواع و اقسام طرح هاي مختلف و جذاب از پارچه هاي ريون و كشي بي دليل نبوده و يكي از برنامه هاي  تغيير سبك پوشش زنان تركمن به وسيله مروجين فرهنگ غرب است كه اين مسئله قطعا بايد اطلاع رساني و جلوي آن گرفته شود.

شلوارهايي كه بعضا آب رفته و كوتاه شده و چهارقدهايي كه نازكتر از قبل بافته مي شود همه و همه به دنبال راه نفوذ در پوشش زن اصيل ،پاكدامن و مذبي تركمن مي گردد.

به سطح شهر رفتيم و با چند نفر در اين زمينه گفتگو كرديم نكته جالب نارضايتي اكثريت قريب به اتفاق زنان حتي كساني كه پوشش نه چندان مناسبي داشتند از اين لباسهاي مد شده نا متناسب بود.

هر چي مد بشه عادي و اگر خلاف آن استفاده بشه وصله ناجور است.

مطلب فوق را يكي از زناني كه پوشش مناسبي هم نداشت به ما گفت و ادامه داد ، من هم ازاين لباس تنگ ، معذب هستم ولي وقتي همه از اين نوع پوشش استفاده مي كنند ما هم مجبوريم و گرنه دل خوشي از اين لباس نداريم.

راستي اگر كمي در جامعه بيشتر اطلاع رساني شود ، اگر اعتماد به نفس خانمها افزايش يابد اگر با آثار مخربي كه اين پوشش قبل از همه بر روي شخصيت خود آنها دارد آشنا شون باز هم حاضر به پوشيدن چنين لباسهايي هستند.

عادي شدن و همگاني شدن يك عمل هرگز دليل بر درستي آن كار و ازبين رفتن آثار گناه و تخريب عمل نخواهد شد . خصوصا در مسائل شرعي كه حد و حدود آن كاملا در دين اسلام  بيان شده است./ شريفه قرباني خبرنگار گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار