رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

تشکیل 159 پرونده قاچاق کالا در گلستان

1403-07-02 07:07:28
0
39

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: تا پایان چهار ماهه سال‌جاری تعداد 159 پرونده قاچاق کالا به ارزش یک‎میلیارد و 283 میلیون و 453 هزار و 40 ریال تشکیل شده است.

 

به گزارش کلاله خبر،یدالله وفایی اظهار داشت: تا پایان چهار ماهه سال‌جاری تعداد یک‌هزار و 382 فقره پروانه فعالیت‎های صنفی صادر شده است که از این تعداد 167 فقره مربوط به فعالیت‎های صنفی تولیدی، 289 فقره مربوط به فعالیت‎های خدمات فنی، 713 مورد مربوط به فعالیت‎های صنفی توزیعی و 213 فقره مربوط به فعالیت‎های صنفی خدماتی است.

وی تصریح کرد: از میان 14 شهرستان استان به ترتیب شهرهای گرگان، گنبدکاووس، کلاله بیشترین صدور پروانه کسب را داشته‎اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: همچنین تعداد کل بازرسی‎های انجام شده از واحدهای صنفی تا پایان تیرماه سال‌جاری 64 هزار و 65 مورد گزارش شده است که تعداد تخلفات کشف شده از این بازرسی‎ها 3 هزار و 504 مورد است که از این تعداد 3 هزار و پنج مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.

وفایی اذعان داشت: تاکنون هفت طرح نظارتی از جمله طرح هدفمندی یارانه‎ها، کمیت و کیفیت کالاهای بسته‎بندی، طرح رحمت و طرح ضیافت ماه مبارک رمضان و... برای رفاه حال شهروندان به مرحله اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 357 ناظر افتخاری مسئولیت نظارت و بازرسی از بازار را انجام می‎دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: در چهار ماهه نخست سال‌جاری 3 هزار و 71 مورد گزارش در ستاد خبری سازمان به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و 273 مورد از طریق تماس تلفنی، 93 مورد به صورت حضوری و یک هزار و 377 مورد از طریق گزارش کتبی ناظرین افتخاری و 328 مورد از طریق گزارش کتبی شکایات مردمی به ثبت رسیده است.

وفایی گفت: از تعداد کل این گزارشات 905 مورد متخلف و مابقی غیر متخلف بوده‎اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد دو جلسه ستاد تسهیل با تعداد 71 مصوبه برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی با حضور نمایندگان تام‎الاختیار دستگاه‎های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار