هدیه امارات به مصر برای مقابله با ایران

1403-08-01 11:08:34
0
66

اخیراً امارات اقدام به هدیه کردن 27 هواپیمای جنگنده میگ-35 ساخت روسیه به کشور مصر نموده است که این اقدام موجب کنجکاوی محاول اروپایی شده است.

 

روزنامه لبنانی "الدیار" امروز در خبری به سوالی که در محافل اروپایی درباره دلیل هدیه امارات به مصر و دادن پیشرفته ترین جنگنده روسی که قدرت آن با جنگنده آمریکایی اف-22 اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، اخیراً امارات اقدام به هدیه کردن 27 هواپیمای جنگنده میگ-35 ساخت روسیه به کشور مصر نموده است که این اقدام موجب کنجکاوی محاول اروپایی شده است.

با این اقدام امارات، نیروی هوایی مصر به یکی از قوی ترین نیروهای هوایی منطقه تبدیل کشته به طوری که قادر خواهد بود با در اختیار داشتن جنگنده های میگ-35 روسی با [رژیم صهیونیستی] اسرائیل رویارویی کند.

اما دلیل اقدام امارات در این کار چیست سوالی است که جوابی برای آن داده نشده لکن به نظر می رسد توافقی بین مصر و امارات حاصل شده که بر مبنای آن ارتش مصر 5هزار نیروی خود را به امارات ارسال می کند تا در برابر تهدید های خارجی و داخلی از دولت امارات حفاظت کنند.

به نوشته این روزنامه، با این اقدام مصر همراه دولت های عرب حاشیه خلیج [فارس] مسئول امنیت این منطقه خواهد بود و در مقابل ایران خواهد ایستاد./جام

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار