رجبی:

گرانی و اشتغال مهمترین چالش دولت

1403-07-27 02:07:32
0
71

برخی نمایندگان گلستان در مجلس با اشاره به تهدیدها و فرصتهای پیش روی دولت یازدهم، خواهان حمایت بخش های مختلف از دولت شدند

 

تورم، گرانی، بیکاری و تحریمها از جمله مشکلات و موانعی است که به اعتقاد نمایندگان گلستان در مجلس، دولت یازدهم با آنها مواجه است و برای رفع این مشکلات باید از کلید تدبیر و امید به نحو شایسته ای بهره گیری کند.

 
همچنین این عده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه بخش ها از دولت جدید، عنوان می کنند که حمایت از دولت حمایت و تقویت نظام جمهوری اسلامی است که باید برای پیشرفت و توفیق آن تلاش صورت گیرد.
 
نماینده مردم گرگان و آق قلا و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره کابینه پیشنهادی دولت به خبرنگار مهر  گفت: اعلام نظر قطعی درباره کابینه پیشنهادی دولت زود است و باید علاوه بر شعار  اعتدال که رئیس جمهور مطرح کرده به موارد دیگری نیز توجه کافی شود.
 
مرزبندی با فتنه گران و پایبندی به ارزشها
 
حجت الاسلام سید علی طاهری افزود: بحث ولایتمداری، کارآمدی، تدین و پایبندی به ارزشها، مرزبندی شفاف با دشمنان و مرزبندی فتننه گران جزو مسلماتی است که درباره وزرای پیشنهادی مورد توجه قرار می دهیم.
 
وی اظهار داشت: اگر در وزیری شایستگی ها را ببینیم رای اعتماد خواهیم داد و اگر احساس کنیم که در این زمینه ضعف جدی وجود دارد، سلب اعتماد خواهیم کرد تا افراد شایسته دیگری معرفی شوند.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس به وزرای صالح رای خواهد داد، گفت:هر وزیری که صلاحیت لازم را داشته باشد موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان خواهد شد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه دولت یازدهم با شعار تدبیر و اعتدال کارش را شروع کرده است، گفت: بنظر می رسد تا کنون اقداماتی که انجام داده در راستای خط اعتدال بوده است.
 
رویکرد دولت در انتصابات رونق کسب و کار است
 
عبدالکریم رجبی یادآور شد: افزایش تولید، رونق کسب و کار از جمله محورهای دولت بوده که این محورها با انتصاباتی که انجام داده از جمله انتصاب دکتر نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران به عنوان رئیس دفتر و یا انتصاب جهانگیری که سابقه وزارت صنعت و معدن را دارد، همخوانی دارد.
 
وی با اشاره به کابینه پیشنهادی دکتر روحانی گفت: بنظر می آید رئیس جمهور کابینه معتدلی پیشنهاد و معرفی کرده است و همه تفکرات سیاسی در آن حضور دارند و در مجموع رویکرد مجلس نسبت به کابینه مثبت است به جز تعداد اندکی از وزرای پیشنهادی که از نظر تفکرات سیاسی که با معیارهای مجلس همخوانی ندارد.
 
مجلس به 80 درصد وزرای پیشنهادی رای اعتماد می دهد
 
رجبی یادآور شد: مجلس به وزرایی رای می دهد که در خط اعتدال باشند، ولایتمداری، تجربه، تخصص و نشاط را همزمان داشته باشند و اولویت کار مجلس همین موارد است و بنظر می رسد در مجموع 80 درصد وزرا رای اعتماد را کسب خواهند کرد و این نشاط و شوری که در مردم ایجاد شده مجلس نیز همسو به وزرای پیشنهادی رای می دهد.
 
گرانی و اشتغال مهمترین چالش دولت
 
نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس درباره مهمترین چالشها و فرصتهای فراروی دولت گفت: مهمترین مشکل مردم در حال حاضر گرانی و اشتغال است و مردم از نظر معیشت دچار مشکلات فراوانی هستند.
 
رجبی افزود: اولین کاری که دولت با آن روبرواست، معیشت مردم و تورم است و ایجاد اشتغال، بهبود وضعیت مردم از جمله مسائل است.
 
وی یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی نیز باید بر اساس تجاربیکه از دکتر روحانی سراغ داریم باید در حوزه سیاست خارجی تدبیر کنند و در عین حال خط قرمز نظام و منویات رهبری را سرلوحه کار قرار دهند و شاخص هایی را که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم  شده را برای حل مشکلات تحریم ها مد نظر قرار دهند.
 
این نماینده مجلس گفت: تعامل با کشورهای اسلام و همسایه از دیگر مسائل و فرصتهایی است که دولت باید از آن بهره گیرد.
 
بهبود معیشت مردم چالش اصلی
 
وی در عین حال تصریح کرد: مانع اصلی فراروی دولت، بهبود معیشت مردم و رونق کسب کار و حوزه سیاست خارجی است.
 
رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس نیز با بیان اینکه دکتر روحانی دیدگاههای خوبی در حوزه تعامل با مجلس دارد، یادآور شد: کابینه ای که از سوی رئیس جمهور معرفی شده اغلب دارای سوابق اجرایی هستند و نمایندگان نیز با نگاه مثبت درحال بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی هستند.
 
وی اظهار داشت: نگاه مجلس نیز نگاه تعاملی است و سوابق، تعهد و کارنامه کاری وزرای پیشنهادی را بررسی می کند.
 
اثر تحریمها بر تولیدات
 
نوروزی درباره چالشها و فرصت های پیش روی دولت یازدهم گفت: یکی از دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که همه دولتها قصدشان خدمت بوده و این هدف در شرایط مختلف اوایل انقلاب، جنگ، دوره سازندگی و دولتهای بعدی محقق شده است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در شرایط کنونی که دشمنان تحریمهایی را علیه کشور اعمال کرده اند، مردم با حضورشان در صحنه مشت محکمی به این تحریمها و سیاستها زده اند.
 
وی افزود: این تحریمها در داخل روی تولید، اقتصاد، نواحی صنعتی، شهرکهای صنعتی اثر گذاشته و باید برای رفع آن برنامه ریزی شود.
 
نوروزی یادآور شد: بیکاری، تورم و گرانی از جمله موانع فراروی دولت است و امیدواریم دکتر روحانی با شعار عقلانیت و اعتدال و با برنامه ریزی برای رفع این مشکلات برنامه داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی همه باید به دولت جدید کمک کنیم تا موفق باشد زیرا موفقیت دولت موفقیت نظام است.
نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار