مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد

انجام 330 عملیات امداد و نجات در طرح تابستانه گلستان

1403-08-01 01:08:22
0
9

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از ابتدای طرح تابستانه امسال تاکنون 335 عملیات امداد و نجات در سطح استان انجام گرفته است.

 

کلاله خبر،مجتبی اکبری صبح امروز در بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در شرق استان گلستان، اظهار داشت: شهرستان گرگان با 70 عملیات امداد و نجات بیشترین تعداد فعالیت را در این عرصه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مینودشت با تعداد 57، کردکوی با 56، آزادشهر با 42 و گنبدکاووس با 26 فقره عملیات امداد و نجات به ترتیب بیشترین تعداد عملیات را در طرح تابستانه  امسال دارا بوده‌اند.

خدمت‌رسانی به بیش از 1540 حادثه دیده در سطح گلستان

اکبری یادآور شد: طی این مدت در شهرستان‌های ترکمن 25، کلاله 18، آق‌قلا 17، بندرگز 13و ‌علی‌آبادکتول 11 فقره عملیات امداد و نجات را برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان در این مناطق انجام داده‌اند. 

وی ادامه داد: در این حوادث که اکثرا جاده‌ای هستند، یک هزار و 549 نفر از مسافران تابستانی به استان و شهروندان گلستانی دچار حادثه شده‌اند.

رئیس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تعداد کل مصدومان این ایام افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی، این عملیات‌ها تعداد یک هزار و 157 مصدوم در پی داشته است.

اکبری اضافه کرد: برای این تعداد عملیات امداد و نجات یک هزار و 383 نفر نیروی عملیاتی فعالیت داشته‌اند.

عدم آشنایی کافی دهیاران و شهرداریها با وظایف هلال احمر

اکبری با اشاره به عدم آگاهی کافی دهیاران در خصوص نحوه خدمات دستگاه‎ها و ادارات در زمان حوادث و سوانح اذعان داشت: این فقدان آگاهی موجب شده آنان حتی موضوع تامین خسارات مربوط به بخش کشاورزی و ساختمانی را در جمعیت هلال احمر جستجو می‌کنند.

وی متذکر شد: از شهرداری‌ها نیز انتظار می‌رود در زمان وقوع سیلاب‌های شهری جمعیت هلال احمر را تنها  به عنوان پشتیبان خود بدانند که همه تلاش خود را برای کمک به دستگاه‎های مرتبط در عملیات‌های مرتبط با وظیفه دستگاهی خود به کار می‌گیرد.

لزوم آموزش دهیاران نسبت به وظایف جمعیت هلال احمر

اکبری تصریح کرد: این نقص فرهنگی و عدم دانش کافی نسبت به وظایف دستگاه‎های اجرایی به ویژه هلال احمر ایجاب می‌کند، برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای این بخش از جامعه تدارک دیده شود.

وی یادآور شد: هلال احمر استان در چارچوب وظیفه انسان‌دوستانه خود علاوه برفعالیت در پایگاه‌های ثابت امداد و نجات بین شهری  مبادرت به استقرار پست‌های ثابت و سیار در مسیرهای پرتردد کرده است.

این مسئول امداد و نجات در گلستان با اشاره به ایجاد پست‌های ثابت و موقت در مسیرهای حادثه‌خیز استان افزود: سه راهی اینچه‌برون، اولنگ رامیان، دهنه محمدآباد منطقه فاضل‌آباد، سه راهی عطا‌آباد از توابع شهرستان آق‌قلا، پارک جنگلی امام رضا و پلیس راه نوکنده از جمله پست‌های ثابت و موقت امداد و نجات بین شهری استان به شمار می‌آیند.

اکبری اضافه کرد: با توجه به دارا بودن سواحل دریا، چهار پست ساحلی امداد و نجات ساحلی نیز در استان ایجاد شده است.

وی یادآور شد: جزیره آشوراده، اسکله بندر ترکمن، محل شنای سابق و روستای چپاقلی از پستهای ساحلی هستند که ایجاد شده است.

طرح تابستانه امداد و نجات استان از ابتدای فصل تابستان با شروع تعطیلات مدارس آغاز و تا ابتدای مهر سال جاری ادامه خواهد یافت.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار