قابل توجه مسئولین:

شهرستان کلاله حوزه علمیه مختص تشیع ندارد

1403-07-27 02:07:30
0
77

به گزارش کلاله خبر،درشهرستان کلاله با وسعت زیاد خود و جمعیتی بالغ بر 110 هزار نفر علی رغم علاقمندی برخی از مردم شهرستان برای تحصیل در حوزه های علمیه،برای اهل تشیع حوزه علمیه ای ندارد.

گزارشات حاکیست بیشتر علاقمندان به تحصیل در حوزه علمیه با توجه به نبود حوزه علمیه مختص کلاله، برای تحصیل در این مراکز مجبور به عزیمت به دیگر شهرهای مختلف استان می شوند.

یاید خاطرنشان کرد که در حال حاضر 18 حوزه علمیه اهل تسنن در شهرستان کلاله وجود دارد و این هم نشان از جدیت اهل تسنن در این امر است.

درگفتگویی با حجت الاسلام کشیری امام جمعه شهرستان این موضوع را پیگیر شدیم و وی گفت: امام جمعه قبلی در این خصوص تلاش ها و اقدامات مفیدی را انجام داد ولی وی نتیجه ای نگرفت و من با ورود در شهرستان کلاله به عنوان امام جمعه این شهرستان پیگیراین موضوع شدم وبرای آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور نامه ای در این موضوع نوشتم اما باز هم نتیجه ای حاصل نشد.

کشیری گفت: جدا از نامه نگاری ها استاندار گلستان نیز در این امر مساعدت های فراوانی با ما داشت و برای حوزه علمیه خواهران پشت مصلی امیرالمومنین (ع) شهرستان را در نظر گرفتیم اما بعد از 2 سال باز هم جوابی از سوی مسئولین برای ساخت این مکان داده نشد.

امام جمعه شهرستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما 2 مکان را برای ساخت حوزه علمیه در نظر گرفته ایم یکی پشت مصلی امیرالمومنین (ع) شهرستان و دیگری در محل مسکن مهر کلاله می باشدکه مساحت آن 3000متر مربع است و برای ساخت این دو حوزه از طریق دفتر مقام معظم رهبری این موضوع را پیگیر هستیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار