سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان خبر داد

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان گفت: طراحی و اجرای 21 پروژه ساختمانی و بیمارستانی ملی و استانی در دست اقدام است.

1403-08-01 01:08:36
0
9

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان گفت: طراحی و اجرای 21 پروژه ساختمانی و بیمارستانی ملی و استانی در دست اقدام است.

 

به گزارش کلاله خبر،اسدالله پناه‎یزدان اظهار داشت: طراحی و اجرای 19 پروژه ساختمانی استانی و دو پروژه ملی بیمارستانی در بخش‎های مختلف عمرانی با اعتبار 74 میلیارد و 660 میلیون ریال از سال 1391 به این مدیریت محول شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه‎ها شامل ساختمان ادارات کل ثبت املاک و اسناد، زندان‎ها، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، فرمانداری‎های گمیشان، گالیکش، مراوه‎تپه، رامیان و ادارات شهرستانی ثبت احوال شهرستان‎های رامیان، کلاله، آزادشهر و پزشکی قانونی گنبدکاووس است.

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان گفت: همچنین مجموعه‎های فرهنگی و هنری شهرستان‎های گرگان، آق‎قلا، گمیشان و مجموعه توانبخشی ایثارگران استان و غیره از دیگر پروژه‎هایی است که با زیربنای حدود 34 هزار و 700 مترمربع در دست طراحی و اجرا هستند.

پناه‎یزدان میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه‎ها را از زمان شروع آنها تاکنون، بین 10 تا90 درصد، اعلام و اظهار امیدواری کرد تا با برنامه‎ریزی‎ها صورت پذیرفته، در هر یک از مناسبت‎های سال جاری برای افتتاح و تحویل تعدادی از آنها به بهره‎برداران برای بهره‎مندی مردم استان از خدمات و امکانات مهیا شده، اقدام شود.

وی متذکر شد: براساس ماده 56 قانون برنامه پنجم توسعه، رعایت الزامات معماری و نظام‎های فنی و اجرایی کشور از اهداف این مدیریت برای افزایش کیفیت، طول عمر مفید و بهینه‎سازی ساخت و سازهای ساختمانی دولتی است.

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: براساس همین ماده قانونی، قانونگذار با هدف تمرکز دستگاه‎های بهره‎بردار فاقد واحد کنترل فنی ساخت و ساز بر وظایف اصلی خود برای افزایش کیفیت اجرای فعالیت‎های مربوط به مطالعه، طراحی و اجرای ساختمان‎های دولتی، مراتب را به وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه تخصصی احداث ابنیه‎های دولتی محول کرده که به تبع آن ادارات کل راه و شهرسازی در استان‎ها نیز عهده دار این مسئولیت شده‎اند.

وی افزود: بر اساس قانون مذکور، طراحی و ساخت ساختمان‎ها و تأسیسات دولتی و عمومی از جمله بیمارستان‎ها، با توجه به حجم ریالی پروژه‎های اینچنینی و نیاز به تامین مالی از محل اعتبارات ملی، به وزارت راه و شهرسازی محول شده و مدیریت فنی و اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی، طراحی و احداث ادارات کل، ادارات شهرستانی، مجموعه‎های ورزشی و فرهنگی را، براساس موافقتنامه‎های ابلاغی معاونت برنامه‎ریزی استانداری و نظارت، کنترل و هماهنگی های لازم با دستگاه‎های خدمات زیربنایی برای پروژه‎های ملی را در استان‎ها برعهده دارند.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی بزرگترین سازمان تخصصی ساخت و ساز ساختمان‎های دولتی و عمومی کشور بوده و حجم عظیمی از پروژه‎ها را در دست ساخت دارد، اضافه کرد: متاسفانه برخی دستگاه‎ها به استثنای وزارت آموزش و پرورش،‌ سازمان انرژی اتمی و نیروهای مسلح که در قانون مذکور مستثناء شده‎اند، خود اقدام به ساخت ساختمان‎های اداری می‌‎کنند که با توانمندی‎های موجود در ادارات کل راه و شهرسازی؛ نوعی موازی‎کاری در این راستا محسوب می‎شود.

پناه‎یزدان ادامه داد: سابقه ایجاد مدیریت فنی و اجرایی به سال 1343 که وزارت آبادانی و مسکن تاسیس شد باز می‎شود که با پیروزی انقلاب اسلامی و مصوبه شورای عالی اداری کشور در سال 1372، وظیفه طراحی و اجرای ساختمان‎های دولتی و عمومی در حوزه ستادی و ادارات کل استانی به سازمانی به نام سازمان مجری ساختمان‎ها و تأسیسات دولتی و عمومی از زیر مجموعه‎های وزارت راه وشهرسازی سپرده شد و مدیریت فنی و اجرائی در ادارات کل راه و شهرسازی در مقیاس استانی، متولی احداث ساختمان‎های اداری مورد نیاز شده است.

به گفته وی، چارت سازمانی مدیریت فنی و اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی نیز براساس میزان توانمندی مورد نیاز برای انجام و کنترل مطالعات، طراحی و اجرای پروژه‎های ساختمانی برنامه‎ریزی شده و شامل سه اداره فنی و مهندسی، اداره پیمان و رسیدگی و اداره نظارت است./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار