رجبلی:

در طرح ضیافت امسال 464 هزار کیلوگرم کالای مصرفی مردم وارد بازار شد

1403-07-27 02:07:30
0
62

خلیل رجبلی رئیس نمایندگی صنعت و معدن شهرستان کلاله از توزیع464 هزار کیلوگرم کالای مصرفی مردم اعم از شکر،برنج سفید،برنج تایلندی،برنج هندی پرمحصول،مرغ منجمدوگوشت قرمز منجمد، در طرح ضیافت سال جاری،در بازار کلاله و مراوه تپه خبر داد.


وی با اعلام این خبر افزود: با عنایت به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای انواع مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، روغن خرما و شیرینی هی مرسوم این ماه و به منظور پیشگیری از هرگونه کمبود و افزایش    غیر منطقی قیمت کالاها و خدمات در شهرستان ضمن پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع به موقع کالا و خدمات پر تقاضای این ماه، تشدید نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی با بسیج همه امکانات به خصوص با استفاده از توان ظرفیت تشکل های صنفی و نهادهای مردمی در قالب طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از مورخ 4/4/92 لغایت 18/5/92 در سطح شهرستانهای کلاله و مراوه تپه به مرحله اجرا درآمد.

اکیپ های متشکل از بازرسان صنعت، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف شهرستان با برگزاری گشت های مشترک نسبت به نظارت بر واحدهای صنفی و فروشگاههای منتخب عرضه کالاهای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان اقدام و با متخلفین برخورد سریع و قاطع صورت پذیرفت. همچنین ستاد خبری سامانه 124 با برگزاری کشیک در ساعات غیر اداری بصورت فعال آماده دریافت گزارشات مردمی بود.

 

رجبلی اذعان داشت: در این طرح،در کل 661 بازررسی انجام شد که 446 بازرسی از سوی صنعت، معدن و تجارت بود و 215 بازرسی توسط واحد بازرسی و نظارت اصناف ،از بازار انجام گرفت و در خلال این نظارت ها 22 پرونده تخلفی توسط این دو واحد ناظر بر بازار، به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد که مبلغ ریالی این 22 پرونده چیزی بالغ بر 21819000 ریال بود.

 

وی اضافه کرد:وزارت صنعت، معدن و تجارت هر ساله به دلیل افزایش تقاضا برای اقلام اساسی، حساس و ضروری در مقاطع زمانی ویژه مانند مناسبت های مختلف مذهبی و اعیاد، بمنظور تأمین بخشی از تقاضای مازاد بازار، حفظ و کنترل سطح عمومی قیمتها نسبت به برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا و فروش فوق العاده اقدام می نماید، که اجرای طرح ضیافت در ایام ماه مبارک رمضان نیز در راستای دستیابی به اهداف مذکور صورت می گیرد. به همین منظور جلسات شورای تنظیم بازار و کنترل و نظارت بازار با مشارکت مجمع امور صنفی و روسای اتحادیه زیر مجموعه در جهت اجرای هر چه بهتر طرح برگزار گردید.

 

وی در پایان اظهار داشت: 5 کالای پرمصرف اعم از شکر،برنج سفید،برنج تایلندی،برنج هندی پرمحصول،مرغ منجمدوگوشت قرمز منجمد در طرح ضیافت سال جاری، به مقدار کل 464 هزار کیلوگرم در بازار توزیع شد.


نوع سهمیه

نوع کالا

مقدار(کیلو گرم)

طرح تنظیم بازار ویژه ویژه ماه مبارک رمضان سال 1392

شکر

106,000

برنج سفید

157,000

برنج تایلندی

80,000

برنج هندی پرمحصول

43,000

مرغ منجمد

65,000

گوشت قرمز منجمد

13,000






 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار