حوادث:

مديريت بحران گلستان نسبت به احتمال وقوع سيل در اين استان هشدار داد

1403-08-01 11:08:50
0
10

مديركل مديريت بحران استان گلستان گفت: با توجه به بارش هاي سيل آسا، وقوع سيل و آبگرفتگي معابر در برخي از مناطق استان در روزهاي آينده محتمل است.

 

به گزارش کلاله خبر،قاسم سميعي شامگاه يكشنبه با تاكيد بر آمادگي همه دستگاه هاي اجرايي استان براي مواجهه با حوادث احتمالي افزود: با صدور اخطاريه‌اي از طريق نمابر و پيامك به اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه اعلام شد تا از آمادگي لازم براي مديريت حوادث احتمالي برخوردار باشند.
وي گفت: براساس اطلاعيه و اخطاريه هواشناسي استان و كشور، با ورود جو ناپايدار، دماي گلستان كاهش هشت درجه‌اي خواهد داشت.
وي اظهار كرد: اين كاهش دما از روز دوشنبه تا اواخر سه شنبه اين هفته ادامه دارد و با ورود اين سامانه ناپايدار به استان طي اين روزها، احتمال بارش رگبارهاي ناگهاني و آذرخش دور از انتظار نيست.
دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران گلستان با اشاره به ماه هاي مرداد و شهريور به عنوان تلخ ترين روزهاي استان در زمينه وقوع بلاياي طبيعي گفت: با هوشياري و تعامل مردم با دستگاه هاي اجرايي مي‌توان از تاثيرات مخرب حوادث كاست.
به گفته وي، مردادماه يادآور خاطرات تلخ استان طي سال هاي گذشته است و وقوع سيلاب‌هاي متعدد در اين ماه، لطمات مالي و جاني بسياري به شهروندان گلستاني وارد كرد.
وي تاكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي عملياتي در شرايط كنوني مي‌توانند، لايروبي رودخانه‌هاي داخل شهر و پاكسازي پل ها در مسير سيلاب هاي احتمالي را در دستور كار قرار دهند.
اداره كل هواشناسي گلستان نيز از كاهش دماي هوا و بارش هاي رگباري همراه با وزش باد در اين استان از عصر روز دوشنبه خبر داد.
به گزارش ايرنا و بر اساس اعلام اين اداره كل، از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشي به استان نفوذ كرده و موجب رگبار، آذرخش متناوب، وزش باد و مواج شدن دريا خواهد شد.
در اين مدت دماي هوا به طور نسبي بين ۵ -۸درجه سانتي گراد كاهش خواهد يافت و ناپايداري هاي جوي در استان گلستان تا روز چهارشنبه هفته جاري تداوم خواهد داشت.
استان گلستان با افزون بر يك ميليون و ۷۰۰هزار نفر جمعيت در شمال ايران واقع شده است و با توجه به شرايط اقليمي و جغرافيايي همواره در معرض بروز برخي حوادث طبيعي همچون سيل، زلزله و نيز آتش سوزي جنگل ها است. /ایرنا

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار