پیام اسرائیل به ایران!

اسرائیل:(AustereChallenge)یک‌پیام‌مستقیم‌به‌ایران‌است!

1403-07-02 09:07:17
0
40

در چارچوب آماده سازی برای آغاز عملیات نظامی احتمالی علیه ایران، عملیات آموزشی نظامی مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا و اسرائیل تحت عنوان Austere Challenge ("چالشهای جدی") آغاز خواهد شد.

 

دفع حملات موشک های بالستیک ایران، سوریه و لبنان از اهداف این عملیات آموزشی است.

دریاسالار جیمز استاوریدیس، فرمانده ناتو در اروپا شخصا بر عملیات آموزشی نظارت خواهد کرد.

این مانورهای مشترک بزرگترین عملیات آموزشی در تاریخ همکاری های نظامی بین آمریکا و اسرائیل خواهد بود.

نیروی هوایی و نیروی دریایی هر دو کشور و همچنین نیروهای دفاعی اسرائیل و سرویسهای لجیستیکی در عملیات آموزشی شرکت خواهند کرد.

وزارت دفاع اسرائیل هیچ توضیحی در مورد تاریخ دقیق آغاز عملیات آموزشی را ندادند.

یک منبع در ارتش اسرائیل اشاره کرد که آماده سازی برای عملیات آموزشی در هفته گذشته آغاز شده است. صد ها نفر از تعداد سربازان و نظامیان آمریکایی به پایگاههای هوایی در مناطق جنوبی کشور رسیدند.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی ؛ منابع در سازمان های امنیتی اسرائیل می گویند که عملیات آموزشی Austere Challenge یک پیام مستقیم به جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته این افراد، اسرائیل نه فقط برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران بلکه برای دفع اقدامات تلافی جویانه آماده می شود. اکثریت کارشناسان نظامی اسرائیل این عملیات آموزشی را "تمرین نهایی" می نامند.

این در حالی است که پیشتر رسانه های اسرائیلی با اشاره به حضور صدها کیلومتری پهباد ایرانی بر فراز اسرائیل، از جمع آوری اطلاعات ارزشمند در مورد ارتش اسرائیل و مانور مشترک اسرائیل و آمریکا و .... خبر دادند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار