مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان خبر داد

وجود 600 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‎های گلستان/ سالانه 2 میلیون مراجعه‎‎کننده داریم‎

1403-08-01 03:08:36
0
14

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان از وجود 600 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‎های عمومی این استان خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر،سیدحسین علوی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در حال حاضر گلستان 64 کتابخانه فعال دارای مجوز از نهاد کتابخانه‎های عمومی دارد.

وی با بیان اینکه زیربنای کتابخانه‎های عمومی گلستان نزدیک به 26 هزار مترمربع است، تصریح کرد: هر ساله کتابخانه‎های عمومی گلستان میزبان نزدیک به دو میلیون مراجعه‎کننده است که در بالا بردن ارتقاء دانش علمی تاثیرگذار است.

15 کتابخانه دارای فضای خدمات اینترنتی است

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان در خصوص وضعیت خدمات اینترنتی در کتابخانه‎های استان بیان داشت: 15 کتابخانه دارای فضای خدمات اینترنتی است که همواره تلاش شده ملزومات کتابخوانان تسهیل شود.

به گفته علوی؛ مجموع منابع دیداری و شنیداری از جمله نوار کاست، نوار ویدئویی به صورت سی‎دی، دی‎وی‎دی که حاوی منابع کتابخانه‎ای هستند شامل 7 هزار و 545 عدد است.

وی از راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه در اماکن عمومی استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر قفسه‎های ایستگاه مطالعه که حاوی 15 عنوان کتاب است از هر عنوان 25 نسخه در حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال همچنین حدود 350 عنوان کتاب در بخش سایر وجود دارد.

ایستگاه‎های مطالعه در 5 نقطه دیگر گلستان راه‎اندازی می‎شود

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه ایستگاه‎های مطالعه از شش ماه دوم سال 1391 در گلستان راه‎اندازی شد، خاطرنشان کرد: راه‎اندازی این ایستگاه‎ها با استقبال خوبی از سوی مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در استان مواجه شد.

علوی بیان داشت: علاقمندان می‎توانند با مراجعه به قفسه ایستگاه‎های مطالعه، منابع مورد علاقه خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: ایستگاه‎های مطالعه در فرودگاه گرگان، استانداری گلستان، بانک ملی مرکزی گرگان، اورژانس تامین اجتماعی، راه‎آهن گرگان استقرار یافته و درصددیم تا در پنج نقطه دیگر پرتردد در استان نسبت به راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه مبادرت کنیم.

راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه «پیک مهر» در گلستان

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان در خصوص اهداف راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه عنوان کرد: در ایستگاه‎های مطالعه کتاب‎هایی کم‎حجم در محیط‎های پرتردد تعبیه شده تا اوقات انتظار مردم برای مطالعه کتاب مصروف شود.

علوی ادامه داد: ایستگاه‎های مطالعه در نقاطی چون راه‎آهن بندرگز، راه‎آهن بندرترکمن، دادسرای عمومی گرگان، پایانه مسافربری غرب استان، دیوان محاسبات عمومی و 10 دستگاه اجرایی دیگر در شهرستان‎ها ایجاد شده است.

وی از راه‎اندازی ایستگاه‎های مطالعه «پیک مهر» در گلستان خبر داد و متذکر شد: این ایستگاه‎ها از نظر ابعاد، نسبت به سازه‎های مذکور، کوچکتر هستند به دلیل اینکه کتاب‎های جیبی را شامل می‎شوند.

این مسئول با ابراز خرسندی از میزان استقبال مردم از ایستگاه‎های مطالعه اذعان داشت: خوشبختانه ارزیابی‎ها نشان می‎دهد کتاب وارد سبد خانواده‎ها شده و مردم از این کالای باارزش به خوبی استفاده می‎کنند هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است و راضی‎کننده نیست./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار