مدیرکل بهزیستی گلستان:

گلستان رتبه هفتم کشور را در تعداد معلول دارد

1403-08-01 01:08:39
0
17

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: گلستان از نظر تعداد معلولان، رتبه هفتم کشور را دارد.

 

به گزارش کلاله خبر،رقیه رحمانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: گلستان پایلوت طرح مراقبین معلولان شده است و در حال حاضر 160 معلول در این طرح خدمت‎رسانی می‎شوند که این خدمات به صورت رایگان انجام می‎شود.

وی از ارائه خدمات صندوق بیمه درمان و مکمل برای معلولان شدید و متوسط در استان خبر داد و افزود: 13 هزار و 567 معلول از خدمات صندوق بیمه درمان استفاده کردند.

10 شهرستان از خدمات CBR برخوردار هستند

مدیرکل بهزیستی گلستان متذکر شد: معلولان می‎توانند هزینه‎های بیمارستانی خود را که شامل بیمه می‎شود با ارائه فاکتور به صندوق بیمه ارائه دهند تا بخشی از هزینه‎های درمان به آنها پرداخت شود.

رحمانی با بیان اینکه 350 میلیون تومان به خرید وسایل توانبخشی معلولان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: تاکنون 94 میلیون تومان تخصیص صندوق درمان به شهرستان‎ها واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 شهرستان از خدمات CBR برخوردار هستند، بیان داشت: در حوزه توانبخشی CBR «مبتنی بر جامعه» ارائه خدمات توانبخشی به معلولان در منازل روستایی انجام می‎شود که هدف اصلی در این حوزه آموزش به خانواده‎ها است.

بیمه مددیاران بهزیستی با جدیت پیگیری می‎شود

مدیرکل بهزیستی گلستان از فعالیت 9 گروه تسهیل‎گر در استان خبر داد و اظهار داشت: این گروه‎ها با هدف نگهداری معلولان در تمام طیف‎های مختلف در استان فعالیت می‎کنند.

رحمانی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی مددیاران بهزیستی با نظارت جدی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: گلستان سه درصد استخدامی معلولان را در اختیار دارد که بر این اساس، حدود 25 معلول را باید در سال 1391 جذب دستگاه‎ها می‎شدند که پنج معلول ذهنی و حرکتی شدید در شهرهای گرگان و آق‎قلا به استخدام بهزیستی گلستان درآمدند.

وی در خصوص مناسب‎سازی مبلمان شهری برای معلولان گفت: صدور و احداث تمام اماکن عمومی و شخصی باید مناسب‎سازی معلولان باشد و سپس به آنها پروانه کار داده شود که در این راستا شهرهای گرگان و گنبدکاووس همکاری بیشتری با بهزیستی داشتند.

بیش از یک‌هزار مددجو کمک هزینه مناسب‎سازی محیط را دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی گلستان از تجهیز و نصب چراغ راهنما در چهارراه ها خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته حدود یک‌هزار و 232 نقطه شناسایی و رفع نقص شد و توسط کارشناسان مورد مناسب‎سازی قرار گرفت.

به گفته رحمانی، سال گذشته حدود یک‌هزار و 630 نفر از مددجویان کمک هزینه و اعتبار مناسب‎سازی محیط را دریافت کردند.

وی از تمام دستگاه‎های اجرایی استان خواست تا در راستای مناسب‎سازی فضاهای شهری از تمام ظرفیت‎ها برای کمک به معلولان استفاده کنند./فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار