رحمانی:

53 مرکز توانبخشی شبانه روزی در گلستان فعالیت دارند

1403-08-01 01:08:31
0
20

مدیرکل بهریستی گلستان اظهار کرد: در استان 53 مرکز  توانبخشی شبانه روزی و 17 مرکز شبانه روزی سالمندان، بیماران روانی و معلولان ذهنی داریم که خدمات لازم را ارائه می کنند.

 

به گزارش کلاله خبر،رقیه رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سازمان بهزیستی در قبال هر معلول یارانه ای را به مراکز نگهداری معلولین ذهنی پرداخت می کند و خانواده ها نیز سهم مشارکتی را دارند اما برخی این سهم را پرداخت نمی کنند که این مسئله یکی از مشکلات مراکز است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 37 مرکز روزانه شامل مراکز حرفه آموزی، مراکز روزانه سالمندان و مراکز دیگر فعال هستند که به ازای هر معلول در مراکز شبانه روزی مبلغ 245 هزار تومان و  در مراکز روزانه 145 هزار تومان از طرف بهریستی یارانه پرداخت می شود.
 
وی افزود: ظرفیت اسمی مراکز توانبخشی استان 3 هزار و 527 نفر بوده و در حال حاضر بهریستی برای 2 هزار و 250 نفر یارانه پرداخت می کند.
مدیرکل بهریستی گلستان بیان کرد: یکی از رویکردهای بهزیستی در سال 92 در حوزه توانبخشی موضوع ICF یعنی تعیین میزان معلولیت افراد است. در ICF بر اساس عملکرد ناتوانی و سلامتی میزان معلولیت افراد در نظر گرفته می شود.
 
رقیه رحمانی ادامه داد: بهزیستی به منظور ایجاد نشاط، خودباوری و توانمندسازی معلولان در راستای ورود آن ها به اجتماع اردوهای زیارتی، سیاحتی را برگزار می کند و در سه ماهه اول امسال نیز 600 نفر از معلولان را به مشهد مقدس و حدود 100 نفر را نیز به بابلسر و تنکابن برای اردو تفریحی و مسابقات ورزشی اعزام کرده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع بهزیستی استان با رایزنی ها با سازمان بهزیستی کشور توانست زمینی را در خزرآباد ساری به صورت رایگان دریافت کند تا در آن مجتمعی تفریحی  احداث کند.
 
وی افزود: به منظور احداث این مجتمع که به صورت 2 سوئیت 95 متری بوده 120 میلیون تومان اعتبار لازم است که تمامی آن توسط خیرین تقبل شده و کارهای ساخت تا روز جهانی بهزیستی به پایان می رسد.
 

رحمانی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بهزیستی توزیع وسایل کمک توانبخشی مانند ویلچر و سمعک بین مددجویان است که در سه ماهه سال 91 و 92 بهریستی به 542 نفر خدمات شامل 201 ویلچر، 60 تشک مواج، 81 سمعک، 200 عصا و واکر و 26 هزار قلم وسایل بهداشتی به افراد دارای ضایعه نخاعی ارائه داده است

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار