سمیعی:

آیا آمادگی لازم را برای گذر از بحران داریم؟

1403-07-27 04:07:31
0
66

آیا آمادگی لازم را برای گذر از بحران داریم؟ این سوالی بود که قاسم سمیعی مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان کلاله در فرمانداری شهرستان بعنوان اولین سخن خود مطرح کرد.

 

به گزارش کلاله خبر،در این جلسه محمدتقی قزلسفلی فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان کلاله گفت: میدانیم که همواره پیشگیری بهتر از درمان است وباید برای هرگونه حادثه آماده باشیم و برای جلوگیری از تکرار حوادث گذشته اقدامات پیشگیرانه مناسبی انجام گیرد وباید این نکته را هم درنظر داشت که نمی توان جلوی حکمت الهی ایستاد،قضا وقدر الهی در هرزمان ممکن است رخ دهد واگر حکمت الهی بر ویرانی جایی باشد از دست بشر کاری بر نخواهد آمد.

وی افزود: برای جلوگیری از سیلاب در رودخانه ها تا کنون توانسته ایم رودخانه آقسو را لایروبی و 100 متر آن را دیواره سازی کنیم و همچنین در سطح شهر و روستاها کانال های برای هدایت آبهای سطحی ایجاد و در حال ساخت می باشد.

وی ادامه داد: برای مدیریت بهتر حوادث در روستاها، در بسیاری از روستاهای شهرستان یک گروه 22 نفره تشکیل داده ایم که در مواقع اضطراری و بحرانی تا رسیدن امدادگران کارهای اولیه امداد رسانی را انجام دهند واین افراد در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند.

مسکن مهر شهرستان کلاله به مرحله بحرانی رسیده است


فرماندار کلاله همچنین به مشکلات مسکن مهر شهرستان کلاله پرداخت و گفت: مسکن مهر شهرستان کلاله با توجه به قرار گرفتن بر روی خاک لسی و نشست و پیچیدگی 10 بلوک از آن در مرحله بحرانی شدیدی قرار دارد.

وی اذاعان داشت: این پروژه در 2 فاز و با 480 واحد تحویل مردم شهرستان گردید و گرفتاری های این پروژه با نشست 3 بلوک آغاز گردید و تاکنون این تعداد بلوک ها به رقم 12 بلوک رسیده است و در چند روز گذشته پارکینگ یکی از بلوک ها نشست کرد و خودرویی را باخود به پایین کشید.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل مردم باید اقدامات لازم توسط مدیریت بحران استان انجام گیرد چرا که ممکن است با یک حادثه کوچک جان چندین نفر از ساکنان این بلوک ها به خطر بیفتد. و ازجمله اولویت های ستاد بحران کلاله تشکیل جلسه ای با مهندس عبدالرضا دادبود معاون عمراني استانداري گلستان است تا بتوانیم برای رفع این مشکل تدابیرلازم را بیندیشیم.

سمیعی: نباید همواره برای رفع مشکلات به بودجه دریافتی تکیه کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان این مطلب گفت: با توجه به میزان کم بودجه دریافتی در بخش مدیریت بحران،نباید همواره به بودجه دریافتی تکیه کرد و باید از امکانات موجود بهترین بهره برداری را داسته باشیم.

وی افزود در سال 92 تقریبا 15 میلیارد تومان به دستگاه های اجرایی استان تخصیص داده شده است که شهرستان کلاله نیز در بخش های مختلف از این حیث مستثنی نبوده وبیشتر بودجه دریافتی کلاله مربوط به آب منطقه ای بوده است و در بخش لایی روبی رودخانه ها 96 در صد پیشرفت فیزیکی داشته ایم و برای مهار آب های سطحی شهر و فرودگاه شهرستان نیز بودجه ای در نظر گرفته می شود.

 

 

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار