مدیرکل ثبت اسناد گلستان به این سوال پاسخ داد:

چراکلاله دفترخانه رسمی ثبت ازدواج و طلاق مختص خود ندارد؟

1403-07-02 07:07:19
0
49

مهران موسوی مدیرکل اداره ثبت اسناد گلستان در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر،در خصوص سوالی که چرا کلاله دفترخانه رسمی ثبت ازدواج وطلاق مختص بخود ندارد؟، پاسخ داد.

 

موسوی گفت:برای ایجاد دفترخانه رسمی،فردی که برای این کار درنظر گرفته می شود باید از خود شهرستان کلاله بوده و دارای شرایط لازم از نظرعلمی و فقهی باشد و بتواند نمره حدنصاب را در آزمونی که در تهران بزرگ برگزار می شود کسب نماید.

وی افزود: عدم استقبال مردم شهرستان کلاله برای دایر کردن چنین دفترخانه ای موجب شده است که دفترخانه رسمی ثبت ازدواج و طلاق مختص خود کلاله در این شهر نباشد.وی خاطرنشان کرد: با رایزنی های که با دفاتر دیگر شهر ها انجام شده توانسته ایم 2 دفترخانه سیار از شهرهای گالیکش و مینودشت در کلاله ایجاد کنیم و از سوی دیگر دفتر ثبت اسناد گلستان به دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق اهل تسنن اجازه ثبت ازدواج و طلاق اهل تشیع را نیز داده که عدم استقبال مردم از این رویه موجب شده ،مردم برای اینگونه کارهای خود به شهرهای مجاور کلاله مراجعه نمایند.

مدیرکل ثبت اسناد گلستان گفت: ما به اجبار نمی توانیم، شخصی از شهر دیگر را مجبور سازیم که وی در شهرستان کلاله دفترخانه خود را بصورت دائمی دایر نماید و ما به دنبال اشخاصی در گرگان و شهرهای تابعه هستیم که درصورت تمایل وی ،و با مذاکره با مسئولین تهرانی دفترخانه وی را به کلاله منتقل نماییم.

موسوی اذاعان داشت: این موضوع می تواند توسط شورای شهرکلاله و فرمانداری این شهرستان پیگیری شود و افراد مدنظر را برای انجام مراحل گزینشی به ثبت اسناد گلستان معرفی نمایند و ما از ثبت نام مردم کلاله در این خصوص استقبال خواهیم کرد.

حجت السلام والمسلمین کشیری امام جمعه شهرستان کلاله نیز در این خصوص افزود: با توجه به مهمان بودن تمامی طلاب شهرستان کلاله،این طلاب نسبت به دایر کردن چنین دفترخانه ای استقبالی از خود نشان نمی دهند چرا که بعد از مدتی ممکن است ماموریت آنها در این شهرستان به اتمام برسد و مجبور به انتقال به شهر دیگری شوند.

به گزارش کلاله خبر،باتوجه به سیاربودن این 2 دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق اهل تشیع شهرستان، و بسته بودن این دفترخانه ها در برخی از روزها، مردم شهرستان کلاله برای ثبت ازدواج و طلاق خود مجبورهستند به شهرهای اطراف کلاله مراجعه نماید.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار