رئیس پلیس آگاهی گلستان عنوان کرد

جزئیات سرقت 4 میلیاردی از حساب نهاد‎های دولتی گلستان/ دریافت 7 میلیارد تسهیلات با مدارک جعلی

1403-06-26 08:06:32
0
98

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اعلام وقوع یک سرقت از حساب‎ نهاد‎های دولتی و خصوصی از جزئیات این سرقت پرده برداشت.

 

به گزارش کلاله خبر،محمدرضا اکبری در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: جرائم خشن، مبارزه با سرقت و جرائم خاص همچون کلاهبرداری از جمله جرائمی است که پلیس با اولویت و به طور قاطع با آنها برخورد می‎کند.

وی ادامه داد: در این راستا پلیس آگاهی استان گلستان و مجموعه انتظامی استان با اقدام‎های بسیار خوب در این حوزه در راستای کاهش جرائم خشن و جنائی و جرائم خاص نقش موثری را ایفا کرده است.

دستگیری باند سرقت مسلحانه در کمتر از 10 روز

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سرقت مسلحانه‎ای که روزهای گذشته در سه راهی روستای تقی‎آباد گرگان اتفاق افتاد طی 10 روز پس از وقوع سرقت اعضای باند شناسایی و دستگیر شدند که در نوع خود در اقدامات پلیس کم‎نظیر بوده است.

وی افزود: اهمیت کشف باند و دستگیری آنها از این جهت دارای اهمیت است که در محل وقوع حادثه هیچ دوربین و یا شاهدی که بتواند صحنه را بازسازی و یا به نوعی در شناسایی اعضا و تشخیص چهره به پلیس کمک کند، وجود نداشت.

سرقت 4 میلیاردی از حساب نهادهای دولتی

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان عنوان کرد: در حال حاضر یک پرونده جعل و کلاهبرداری بزرگ فرا استانی در حال رسیدگی است که یک نوع خود یک پرونده بسیار پیچیده و گسترده است.

وی در تشریح این پرونده گفت: یک باند بزرگ جعل و کلاهبرداری با 14 شگرد و روش مختلف با اقدام‎های زیرکانه اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب‎های افراد حقیقی و حقوقی، حساب‎های نهادهای دولتی و خصوصی کرده‎‎اند که تا به امروز 11 نفر از این‎ پرونده دستگیر شده‎اند.

اکبری اضافه کرد: این سرقت از حساب نهادهایی همچون تامین‎اجتماعی، آموزش‎و‎پرورش، دادگستری و نهادهای خصوصی و افراد حقیقی بوده است که مبلغی بالغ بر 4 میلیارد تومان از حسا‎ب‎ها برداشت شده است.

وی بیان کرد: در خصوص این پرونده عملیات‎های گوناگونی در شش استان انجام شده که پس از بررسی گزارش‎های مختلف مشخص شده که این افراد در 13 استان وقوع جرم داشته‎اند.

دریافت 7 میلیارد تسهیلات با مدارک جعلی

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان اقدام پرونده جعل و کلاهبرداری دیگری در گلستان اعلام کرد: در پرونده دیگری که در روزهای گذشته افرادی از استانی دیگر بودند که برای گمراهی پلیس و اینکه ردی از خود بجا نگذارند از مدارک جعلی استفاده کردند مبلغ 7 میلیارد تومان از یک بانک در استان تسهیلات دریافت و از استان خارج شدند.

وی ادامه داد: این پرونده نیز پس از پیگیری‎های پلیس و اقدام‎های اطلاعاتی و پلیسی، در کمتر از 20 روز پنج نفر از آنها در یکی از استان‎های مرکزی و تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.

اکبری گفت: پس از دستگیری و بررسی مشخص شد این افراد اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر و دو فرزند آنها که خواهر و برادر بوده‎اند که این کلاهبرداری را انجام داده‎اند.

برخورد با جرائم خشن اولویت پلیس

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تأکید کرد: نیروی انتظامی در برخورد با جرائم خشن و جرائمی که نظم و امنیت عمومی جامعه را به شدت برهم بزند برخورد کاملاً قاطع و جدی خواهد داشت و به هیچ عنوان کوتاهی نخواهد کرد.

وی در پایان متذکر شد: پلیس استان گلستان در مدت گذشته با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی گوناگون بسیاری از باندهای خطرناک و خشن را دستگیر کرده و این اقدام‎ها موجب کاهش وقوع جرائم خشن در استان شده است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار